Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реалізація дискурсної зони персонажа у фокусі читацького сприйняття
Authors Бехта, І.А.
ORCID
Keywords англомовний постмодерн
англоязычный постмодерн
english postmodern
художньо-мовленнєва діяльність
художественно-речевая деятельность
speech art activity
дискурсна зона
дискурсная зона
discourse zone
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Publisher Вид-во СумДУ
License
Citation Бехта, І.А. Реалізація дискурсної зони персонажа у фокусі читацького сприйняття [Текст]/ І.А. Бехта // Філологічні трактати. - 2011. - Т.3, № 1. - С. 56-62.
Abstract Стаття присвячена художньому тексту англомовного постмодерну, у якому розкриваються загальні принципи його структурування, необхідні для його осмислення, оскільки художньо-мовленнєва діяльність є не системою відхилень від мовної норми, а системою оволодіння багатогранними комунікативно-прагматичними і образно-художніми можливостями мови. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Статья посвящена художественному тексту англоязычного постмодерна, в котором раскрываются общие принципы его структурирования, которые нужны для его осмысления, поскольку художественно-речевая деятельность является не системой отклонений от языковой нормы, а системой овладения многогранными коммуникативно-прагматическими и образно-художественными возможностями языка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
The article is devoted to the analysis of the fictional text of the English post/modern period where the general principles of the textual structuring are manifested. They are necessary for the comprehension of the fictional text of the period of post/modern as speech and thought presentation in such texts is not considered the system of deviations from the language norm, but the system of gaining proficiency in a diverse communicatively-pragmatic and artistic potential of the language. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Austria Austria
1
Belarus Belarus
2
China China
1074886625
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
2006294249
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
843769
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
30
Singapore Singapore
2006294245
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
593117111
United Kingdom United Kingdom
55737723
United States United States
-846466499
Unknown Country Unknown Country
77

Downloads

China China
4806917
Czechia Czechia
5
France France
1
Germany Germany
2006294250
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
42
Senegal Senegal
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1074886624
United Kingdom United Kingdom
17539617
United States United States
2006294248
Unknown Country Unknown Country
407624298

Files

File Size Format Downloads
behta.pdf 80.7 kB Adobe PDF 1222478710

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.