Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Екологічний маркетинг як засіб вирішення протиріч між економічним зростанням і зниженням екодеструктивного навантаження на довкілля |
Other Titles |
Environmental marketing as a means of solving disputes between economic growth and lower ekodestruktivnogo navan and surveillance on the environment Экологический маркетинг как способ разрешения противоречий между экономическим ростом и снежением экодеструктивной нагрузки на окружающую среду |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() Ілляшенко, Н.М. Melnyk, Leonid Hryhorovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0001-7824-0678 |
Keywords |
екологічний маркетинг екологічні потреби екологічні товари екологічно безпечний розвиток экологический маркетинг экологические потребности экологические товары экологически безопасное развитие ecological marketing ecological goods are ecological needs the ecologically safe development |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2005 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138 |
Publisher | Изд-во СНАУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ілляшенко, С.М. Екологічний маркетинг як засіб вирішення протиріч між економічним зростанням і зниженням екодеструктивного навантаження на довкілля [Текст] / С.М. Ілляшенко, Н.М. Ілляшенко, Л.Г. Мельник // Технологии XXI – века: сборник научных статей по материалам 12-й международной научно-методической конференции: в 2-х т.Т.2. Под ред. д.т.н., проф. Захарова Н.В. – Сумы: СНАУ, 2005. – С. 1-7. |
Abstract |
У статті викладено концептуальні основи екологічного маркетингу, висвітлено поняття екологічних потреб і еволюцію екологічних потреб у часі, розкрито поняття екологічних товарів, запропонована їх класифікація за ступенем екодеструктивного впливу на довкілля. Запропоновано теоретико-методичні підходи до оптимізації вибору напрямків розвитку підприємств на основі екологічних товарів, досліджено особливості просування екологічних товарів на ринок.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138 В статьи изложены концептуальные основы экологического маркетинга, раскрыто понятие экологических потребностей и исследована эволюция экологических потребностей во времени, раскрыто понятие экологических товаров, предложена их классификация по степени экодеструктивного влияния на окружающую среду. Предложены теоретико-методические подходы к оптимизации выбора направлений развития предприятий на основе экологических товаров, исследованы особенности продвижения экологических товаров на рынок. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138 The article outlined the conceptual framework for environmental marketing, addressed the concept of environmental needs and the evolution of the environmental needs of the Affairs, revealed the concept of environmental goods, their classification is proposed for a ekodestruktivnogo impact on the environment. Proposed theoretical-methodological approaches to optimize the choice of the development of enterprises based on environmental goods, are features of the promotion of environmental goods on the market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22138 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

1

4

5

3

12075

7

1

646110

1

1

2

1

1

5

35

98254725

1

1

1

5

12641582

6379411

979962816

12641581
Downloads

2

3

1

327085009

843

1

1

12074

1

7

23

33613054

327085009

849387254

559
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
253_2005.pdf | 374.02 kB | Adobe PDF | 1537183841 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.