Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз ролі промислового зразка у маркетингу інновації та вдосконалення підходів до його вартісної оцінки |
Other Titles |
Analysis of industrial design role in marketing of innovations and perfection of approaches to its monetary estimation Анализ роли промышленного образца в маркетинге инноваций и усовершенствование подходов к его стоимостной оценке |
Authors |
Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
|
ORCID | |
Keywords |
инновация маркетинг интеллектуальная собственность промышленная собственность промышленный образец эстетичность товара innovation marketing intellectual property industrial property industrial design product aesthetics інновація маркетинг інтелектуальна власність промислова власність промисловий зразок естетичність товару |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Махнуша С.М. Аналіз ролі промислового зразка у маркетингу інновації та вдосконалення підходів до його вартісної оцінки / С.М. Махнуша // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. І. – С. 25-32. |
Abstract |
У статті автором проведено аналіз сутності та особливостей такого об’єкта інтелектуальної власності, як промисловий зразок, розкрито його роль та місце у процесі маркетингу інновації, узагальнено функції промислового зразка, удосконалено класифікацію промислових зразків та методику оцінки вартості промислового зразка шляхом введення коефіцієнта важливості естетичного сприйняття товару споживачем. Також здійснено огляд ситуації стосовно статистики реєстрації промислових зразків в Україні.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703 В статье автором проведен анализ сущности и особенностей такого объекта интеллектуальной собственности как промышленный образец, раскрыты его роль и место в процессе маркетинга инновации, обобщены функции промышленного образца, усовершенствованы классификация промышленных образцов и методика оценки стоимости промышленного образца путем введения коэффициента важности эстетического восприятия товара потребителем. Также проведен обзор ситуации относительно статистики регистрации промышленных образцов в Украине. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703 In the article the author analyzes the nature and characteristics of such object of intellectual property as an industrial design, discloses its role and place in the process of marketing of innovations, generalizes functions of the industrial design, improves classification of industrial designs and evaluation methodology of the industrial design by introducing the coefficient of importance of its aesthetic perception by consumers. Also the author presents review of statistics on the registration of industrial designs in Ukraine. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22703 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
928859651
France
3951239
Germany
252
Greece
1
Ireland
71376317
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
77902
Puerto Rico
1
Russia
77903
Singapore
1
Slovakia
1
Sweden
1
Turkey
4
Ukraine
1737441226
United Kingdom
883224855
United States
-1369764709
Unknown Country
1737441225
Downloads
China
3
EU
1
France
9
Germany
142752631
Lithuania
1
Russia
17
Singapore
1
Ukraine
651612378
United Kingdom
1
United States
-1369764709
Unknown Country
341
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_1_25_32.pdf | 342.83 kB | Adobe PDF | -575399326 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.