Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Патентно-кон’юнктурні дослідження рівня та значення новизни розроблюваної продукції промислових підприємств |
Other Titles |
Патентно-конъюнктурные исследования уровня и значения новизны разрабатываемой продукции промышленных предприятий Patent and market research level and value of novelty products developed by industry |
Authors |
Nahornyi, Yevhen Ihorovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398 |
Keywords |
новая продукция новизна продукции виды новизны патентно-конъюнктурные исследования new products novelty products types of novelty patent and market research нова продукція новизна продукції види новизни патентно-кон’юнктурні дослідження |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Нагорний Є.І. Патентно-кон’юнктурні дослідження рівня та значення новизни розроблюваної продукції промислових підприємств / Є.І. Нагорний // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. ІІ. – С. 58-63. |
Abstract |
У статті розглянуті основні підходи науковців до визначення і розрахунку рівня та значення новизни нової продукції, зазначені основні недоліки, з якими можна зіткнутися під час її розрахунку. Запропоновано власну методику, що дозволяє визначити рівень і значення новизни розроблюваної промислової продукції, яка базується на патентно-кон’юнктурних дослідженнях.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721 В статье рассмотрены основные подходы ученых к определению и расчету уровня и значения новизны новой продукции, указаны основные недостатки, с которыми можно столкнуться при ее расчете. Предложена авторская методика, позволяющая определить уровень и значение новизны разрабатываемой промышленной продукции, которая базируется на патентно-конъюнктурных исследованиях. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721 The article discusses the basic approaches of scientists to identify and calculate the level of importance and novelty of new products, these major shortcomings you might encounter during its calculation. Propose their own methodology to determine the level of novelty and significance of the contemplated industrial products based on patent and market research. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
56402682
China
-1545317229
France
229676
Germany
40758
Greece
1
Ireland
391353500
Lithuania
1
Netherlands
229674
Russia
34
Singapore
1
Slovakia
2
Sweden
229660
Turkey
10
Ukraine
74631
United Kingdom
71304
United States
-2003587729
Unknown Country
161558
Downloads
Australia
1
Belgium
1
China
135993
Germany
518
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
2
Singapore
1
Ukraine
147678
United States
1194855833
Unknown Country
1194855831
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_2_58_63.pdf | 252.24 kB | Adobe PDF | -1904971435 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.