Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Реклама та стимулювання збуту |
Other Titles |
Реклама и стимулирование сбыта Advertizing and sale promotion |
Authors |
Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1557-3819 |
Keywords |
реклама стимулювання збуту стимулирование сбыта аdvertizing sale promotion ATL BTL |
Type | Schoolbook |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483 |
Publisher | ЦУЛ |
License | |
Citation | Божкова, В.В. Реклама та стимулювання збуту [Текст] : навч. посіб. / В. В. Божкова, Ю. М. Мельник. - 2-ге вид., стереотип. - К. : ЦУЛ, 2010. - 200 с. + Гриф МОН. |
Abstract |
Актуалізація використання комунікаційних інструментів в Україні закономірна,адже підтверджена досвідом економічно розвинутих країн світу. Але, їх планування і застосування, особливо на вітчизняному ринку, потребує специфічних знань і вмінь.
Стимулювання збуту стає все більш важливою складовою комплексу маркетингових комунікацій. З огляду на те, що ефективність заходів зі стимулювання збуту значно вища за ефективність від прямої реклами, а витрати на порядок менші, вітчизняні виробники все частіше і з успіхом їх застосовують.
Навчальний посібник може бути цікавим рекламістам, маркетологам, викладачам, аспірантам і студентам зі спеціальності «Маркетинг».
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483 Актуализация использования коммуникационных инструментов в Украине закономерна, поскольку подтвержденная опытом экономически развитых стран мира. Но, их планирование и применение, особенно на отечественном рынке, нуждается в специфических знаниях и умениях. Стимулирование сбыта становится все более важной составляющей комплекса маркетинговых коммуникаций. Учитывая то, что эффективность мероприятий со стимулирование сбыта значительно выше чем эффективность от прямой рекламы, а расходы на порядок меньше, отечественные производители все чаще и с успехом их применяют. Учебное пособие может быть интересным рекламистам, маркетологам, преподавателям, аспирантам и студентам специальности «Маркетинг». При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483 Actualization of application the communication instruments in Ukraine is natural, as confirmed with experience of economically developed countries of the world. But, their planning and using, especially in the domestic market, needs specific knowledge and abilities. Sale promotion becomes more and more important component of a complex of marketing communications. Considering that efficiency of promo-actions is sold considerably above than efficiency from direct advertizing, and expenses less, producers even more often and with success apply them. The book may be interesting for advertisement makers, experts in marketing, teachers, post-graduate students and students of a speciality "Marketing". When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483 |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Australia
1
Brazil
1
Canada
14051719
China
9
Czechia
38046
EU
3
Estonia
220754
France
1010335057
Germany
575578156
Greece
1
Iceland
2
India
1
Ireland
-1998919262
Italy
3
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1329192191
Poland
32592
Romania
552805207
Russia
711929
Singapore
-1998919260
Sweden
1
Turkey
194446
Ukraine
733540920
United Arab Emirates
2
United Kingdom
631348867
United States
-1148587768
Unknown Country
120101
Venezuela
1
Downloads
A1
2
Armenia
1
Belarus
2
Bulgaria
1
Canada
1
China
954
Czechia
1721927534
EU
75
Estonia
96501
Finland
7647
France
-1148587769
Germany
575578157
Hungary
1
Indonesia
1
Ireland
663387130
Italy
9
Japan
1
Lithuania
171865
Moldova
1
Netherlands
3
Norway
6
Poland
729806836
Romania
552805189
Russia
15875
Singapore
1
Slovakia
5
Slovenia
1
Spain
1
Taiwan
1
Thailand
1
Ukraine
-1148587766
United Arab Emirates
2
United Kingdom
217264
United States
340986873
Unknown Country
-298256273
Vietnam
2
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reklama-Bozhkova_Melnyk.pdf | 2.19 MB | Adobe PDF | 1989570135 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.