Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методика анализа ассортимента на основе применения моделей оптимизации |
Other Titles |
Method of product portfolio analysis based on optimization models Методика аналізу асортименту на основі застосування моделей оптимізації |
Authors |
Лозюк, Віолета Миколаївна
Лозюк, Виолетта Николаевна Lozyuk, Violeta Mykolaivna |
ORCID | |
Keywords |
ассортиментная единица портфель оптимальный ассортиментный портфель доходность риск асортиментна одиниця портфель оптимальний асортиментний портфель дохідність ризик SKU portfolio optimal product portfolio profitability risk |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Лозюк В.Н. Методика анализа ассортимента на основе применения моделей оптимизации / В.Н. Лозюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 90-95. |
Abstract |
Дослідження присвячено оптимізації структури асортиментного портфеля торговельного підприємства з використанням принципів інвестиційного моделювання. У роботі отримали подальший розвиток моделі оптимізації інвестиційного портфеля, що дозволило застосувати відомі методики Марковіца і Шарпа з метою визначення оптимального товарного портфеля торгового підприємства. Адаптовані до товарного ринку моделі оптимізації рекомендується до застосування в діяльності підприємств торгівлі.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870 Исследование посвящено оптимизации структуры ассортиментного портфеля торгового предприятия с использованием принципов инвестиционного моделирования. В работе получили дальнейшее развитие модели оптимизации инвестиционного портфеля, что позволило применить известные методики Марковица и Шарпа с целью определения оптимального товарного портфеля торгового предприятия. Адаптированные к товарному рынку модели оптимизации рекомендуются к применению в деятельности предприятий торговли. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870 The research is devoted to optimization of the structure of product portfolio of trading company with using the principles of the investment modeling. We further developed the models of investment portfolio optimization, using the known Markowitz and Sharp methods to determine the optimal portfolio of trade company. Adapted to the goods market the models in this study could be applied to the business of trade companies. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
1
Australia
1
Belarus
2647631
Belgium
1
Canada
1
China
-505872081
France
2
Germany
757159654
Greece
1
Ireland
1765088
Italy
1
Kazakhstan
1
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Moldova
2
Netherlands
15393
Poland
1
Portugal
1
Russia
52
Singapore
1
Sweden
1
Turkey
5
Ukraine
1266081797
United Kingdom
81552491
United States
-971220361
Unknown Country
244621880
Downloads
Belarus
2
Bulgaria
4
China
-505872080
Finland
1
Germany
61563
India
1
Indonesia
1
Ireland
1
Japan
1
Kazakhstan
757159655
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
102
Ukraine
1266081798
United Kingdom
1
United States
-971220360
Unknown Country
603
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_1_90_95.pdf | 305.33 kB | Adobe PDF | 546211295 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.