Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Можливості антикризових комунікацій банку на рівні взаємовідносин із зовншніми сторонами |
Other Titles |
Возможности антикризисных коммуникаций банка на уровне взаимоотношений с внешними сторонами Opportunities of bank anti-crisis communications in the sphere of interactions with external parties |
Authors |
Бортніков, Павло Геннадійович
Бортников, Павел Геннадиевич Bortnikov, Pavlo Gennadiiovych |
ORCID | |
Keywords |
репутация банка маркетинговые коммуникации кризис антикризисные меры паника клиентская политика стабилизация финансовой системы bank reputation bank running marketing communications crisis anti-crisis resolution panic clientele policy stabilization of financial system репутація банку вилучення вкладів маркетингові комунікації криза антикризові заходи паніка клієнтська політика стабілізація фінансової системи |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Бортніков П.Г. Можливості антикризових комунікацій банку на рівні взаємовідносин із зовншніми сторонами / П.Г. Бортніков // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 132-137. |
Abstract |
Керівництво банківських установ має готуватися до кризових ситуацій. Необхідність в цьому особливо довела нещодавня глобальна фінансова криза. Банк повинен застосовувати різні форми і канали комунікації залежно від становища самого банку та банківського сектора. Антикризові комунікації можна умовно поділяти на традиційні та нетрадиційні, на комунікації з учасниками ринку (контрагентами, рейтинговими агентствами), регуляторами та клієнтами банку. Ефективність комунікацій проявляється у відновленні довіри до банку з боку ринку та припинення паніки.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877 Руководству банковских учреждений необходимо готовиться к кризисным ситуациям. Банк должен использовать различные формы и каналы коммуникации в зависимости от состояния самого банка и банковского сектора. Антикризисные коммуникации можно разделить на традиционные и нетрадиционные, на коммуникации с участниками рынка (контрагентами, рейтинговыми агентствами), регуляторами и клиентами банка. Эффективность коммуникаций проявляется в восстановлении доверия к банку со стороны рынка и прекращении паники. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877 The management of banking institutions should be prepared for crisis situations. The bank must deploy different forms and channels of communication depending on the situation of the bank and in banking sector. Anti-crisis communication can be broadly divided into traditional and nontraditional, in communication with market participants (counterparties, rating agencies), regulators and customers of the bank. The effectiveness of communication manifests in restoring confidence in the bank by market and extinction of panic. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Canada
1
China
3
Czechia
1
France
2
Germany
5478
Greece
1
Ireland
1247409
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
10764
Portugal
1
Russia
22
Singapore
1
Sweden
1
Turkey
3
Ukraine
360721228
United Kingdom
13329852
United States
243295722
Unknown Country
26597903
Downloads
Belgium
1
China
3
EU
2
Germany
1871113
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
2
Singapore
1
Ukraine
26597905
United Kingdom
1
United States
243295721
Unknown Country
237
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_1_132_137.pdf | 309.83 kB | Adobe PDF | 271764988 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.