Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингова інтеграція інноваційного процесу на основі концепції життєвого циклу товару
Other Titles Маркетинговая интеграция инновационного процесса на основе концепции жизненного цикла товара
Marketing integration of the innovative process based on the concept of product life
Authors Рассихіна, Вікторія Євгенівна
Рассихина, Виктория Евгеньевна
Rassykhina, Victoriia Yevhenivna
Мартинова, Ольга Валентинівна
Мартынова, Ольга Валентиновна
Mаrtynova, Olha Valentynivna
ORCID
Keywords інноваційний процес
концепція життєвого циклу
маркетинг
маркетингові заходи
инновационный процесс
концепция жизненного цикла
маркетинговые мероприятия
innovative process
conception of life cycle
marketing
marketing measures
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Рассихіна, В.Є. Маркетингова інтеграція інноваційного процесу на основі концепції життєвого циклу товару / В.Є. Рассихіна, О.В. Мартинова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 46-51.
Abstract У статті розглянуті підходи до визначення складових та послідовності етапів інноваційного процесу. Визначений вплив маркетингу та комплексу його заходів на результативність інноваційної діяльності, доведена необхідність маркетингового спрямування інноваційного процесу. Запропоновано інтегрувати елементи маркетингу в розширену модель життєвого циклу інноваційного процесу з урахуванням зміни витрат інноваційного процесу та постійної дифузії інновацій. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
В статье рассмотрены подходы к определению составляющих и последовательности этапов инновационного процесса. Определено влияние маркетинга и комплекса его мероприятий на результативность инновационной деятельности. Предложено интегрировать элементы маркетинга в расширенную модель жизненного цикла инновационного процесса с учетом изменения расходов инновационного процесса и постоянной диффузии инноваций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
In the article approaches to determination the components and sequence of the stages in the innovative process is considered. The influence of marketing and complex of his measures on effectiveness of innovative activity is defined. Marketing elements of life cycle of innovative process taking into account the change of charges of innovative process and permanent diffusion of innovations is suggested to integrate to the extended model. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
1
China China
320994631
France France
3
Germany Germany
1081947
Greece Greece
1
Ireland Ireland
540975
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Russia Russia
23
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
72849136
United Kingdom United Kingdom
6577357
United States United States
1887514423
Unknown Country Unknown Country
13140465

Downloads

China China
3829650
France France
1
Germany Germany
28492
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
38339393
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1057145321
Unknown Country Unknown Country
343

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_2_46_51.pdf 239.24 kB Adobe PDF 1099343206

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.