Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингова інтеграція інноваційного процесу на основі концепції життєвого циклу товару |
Other Titles |
Маркетинговая интеграция инновационного процесса на основе концепции жизненного цикла товара Marketing integration of the innovative process based on the concept of product life |
Authors |
Рассихіна, Вікторія Євгенівна
Рассихина, Виктория Евгеньевна Rassykhina, Victoriia Yevhenivna Мартинова, Ольга Валентинівна Мартынова, Ольга Валентиновна Mаrtynova, Olha Valentynivna |
ORCID | |
Keywords |
інноваційний процес концепція життєвого циклу маркетинг маркетингові заходи инновационный процесс концепция жизненного цикла маркетинговые мероприятия innovative process conception of life cycle marketing marketing measures |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Рассихіна, В.Є. Маркетингова інтеграція інноваційного процесу на основі концепції життєвого циклу товару / В.Є. Рассихіна, О.В. Мартинова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 46-51. |
Abstract |
У статті розглянуті підходи до визначення складових та послідовності етапів інноваційного процесу. Визначений вплив маркетингу та комплексу його заходів на результативність інноваційної діяльності, доведена необхідність маркетингового спрямування інноваційного процесу. Запропоновано інтегрувати елементи маркетингу в розширену модель життєвого циклу інноваційного процесу з урахуванням зміни витрат інноваційного процесу та постійної дифузії інновацій.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926 В статье рассмотрены подходы к определению составляющих и последовательности этапов инновационного процесса. Определено влияние маркетинга и комплекса его мероприятий на результативность инновационной деятельности. Предложено интегрировать элементы маркетинга в расширенную модель жизненного цикла инновационного процесса с учетом изменения расходов инновационного процесса и постоянной диффузии инноваций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926 In the article approaches to determination the components and sequence of the stages in the innovative process is considered. The influence of marketing and complex of his measures on effectiveness of innovative activity is defined. Marketing elements of life cycle of innovative process taking into account the change of charges of innovative process and permanent diffusion of innovations is suggested to integrate to the extended model. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23926 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
1
China
320994631
France
3
Germany
1081947
Greece
1
Ireland
540975
Lithuania
1
Netherlands
5
Russia
23
Singapore
1
Switzerland
1
Turkey
3
Ukraine
72849136
United Kingdom
6577357
United States
1887514423
Unknown Country
13140465
Downloads
China
3829650
France
1
Germany
28492
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Russia
1
Ukraine
38339393
United Kingdom
1
United States
1057145321
Unknown Country
343
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_2_46_51.pdf | 239.24 kB | Adobe PDF | 1099343206 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.