Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Холістична концепція ефективності маркетингу |
Other Titles |
Холистическая концепция эффективности маркетинговой политики Holistic concept of marketing performance |
Authors |
Робул, Юрій Володимирович
Робул, Юрий Владимирович Robul, Yurii Volodymyrovych |
ORCID | |
Keywords |
ефективність маркетингу холістична концепція маркетингу соціальний ефект маркетингу эффективность маркетинга холистическая концепция маркетинга социальный эффект маркетинга marketing performance holistic concept of marketing social effect of marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Робул Ю.В. Холістична концепція ефективності маркетингу / Ю.В. Робул // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 124-130. |
Abstract |
Статтю присвячено критичному аналізу показників ефективності маркетингової політики і пошуку системи визначення ефективності, яка бере до уваги складний, холістичний характер маркетингу, як такого. Показано, що показник окупності витрат на маркетинг (ROMI) не може бути мірилом ефективності маркетингової політики. В рамках побудови холістичної концепції ефективності запропоновано інші складові системи визначення ефективності маркетингової політики.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 Статья посвящена критическому анализу показателей эффективности маркетинговой политики, и поиску такой системы определения эффективности, которая принимает во внимание комплексный (холистический) характер маркетинга. Показано, что показатель окупаемости затрат на маркетинг (ROMI) не может быть индикатором эффективности собственно маркетинговой политики. В рамках развиваемой холистической концепции эффективности предложены другие элементы системы показателей эффективности маркетинговой политики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 The scope of the article is to provide a critical analysis of ROMI as a metric of marketing performance, and to propose a more comprehensive construct of marketing efficiency, which considers a holistic nature of the concept of modern marketing. It is argued that ROMI be crucial insufficient as a marketing performance indicator. In the holistic framework, a complex set of marketing performance metrics to be developed is outlined. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

-1202037782

1

24416

124307

28019304

1

1

1

-1648994201

1

124311

2

1

1

29

4

124301

3

-1235151549

798733703

-1434368943

799533241
Downloads

1

108063

1

1

1636855763

1

1

1

-1202037782

1

-1434368944

799533242
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_2_124_130.pdf | 248.43 kB | Adobe PDF | -199909651 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.