Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб |
Other Titles |
Оценка результатов деятельности руководителей маркетинговых служб Assessment of results of functional units department of marketing |
Authors |
Райко, Діана Валеріївна
Райко, Диана Валерьевна Raiko, Diana Valeriyivna |
ORCID | |
Keywords |
оцінка діяльності керівники маркетингових служб оценка деятельности руководители маркетинговых служб assessment of heads assessment of heads of departments of marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Райко Д.В. Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 155-166. |
Abstract |
Удосконалено методичне забезпечення з оцінки діяльності керівників відділів департаменту маркетингу, відмінність якого полягає в урахуванні функціональної спрямованості роботи кожного відділу, застосуванні експертних методів із використанням універсальної шкали Харінгтона для кількісного визначення показників за двома складовими: результатами роботи та якостями керівників (діловими, професійними та особистісними). Загальна оцінка керівника відповідає якісним ознакам від «низька» до «дуже висока», що дозволяє ухвалювати кадрові рішення при просуванні керівників та їх матеріальному мотивуванні, а також визначати пріоритетні напрями поліпшення результатів їх роботи та вдосконалення професійних, ділових, особистісних якостей.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941 Усовершенствовано методическое обеспечение по оценке деятельности руководителей отделов департамента маркетинга, отличие которого заключается в учете функциональной направленности работы каждого отдела, применении экспертных методов с использованием универсальной шкалы Харрингтона для количественного определения показателей по двум составляющим: результатам работы и качествам руководителей (деловым, профессиональными и личностными). Общая оценка руководителя соответствует качественным признакам от «низкая» до «очень высокая», позволяет принимать кадровые решения при продвижении руководителей и их материальном мотивировании, а также определять приоритетные направления улучшения результатов их работы и совершенствования профессиональных, деловых, личностных качеств. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941 Improved methodological support of the evaluation of heads of departments of marketing, the distinction which is urahuvanni functional orientation of each department, the application of expert methods using universal scale Harinhtona for the quantitative determination of performance in two components: the results of the work and qualities of leaders (business, professional and personal). The total score corresponds to the head of qualitative features of the «low» to «very high», which allows to make personnel decisions for the promotion of leaders and motivating material as well as identify priority areas to improve the results of their work and improving the professional, business, personal qualities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
2
Germany
989935
Iran
1
Ireland
190722
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
11207
Russia
23
Singapore
1
Turkey
2
Ukraine
46077530
United Kingdom
1598429
United States
98119836
Unknown Country
3174445
Downloads
China
3
Czechia
1
EU
2
France
8
Germany
150
Lithuania
1
Moldova
1
Russia
17
Singapore
1
Ukraine
9520661
United Kingdom
1
United States
98119835
Unknown Country
277
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_4_2_155_166.pdf | 330.25 kB | Adobe PDF | 107640958 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.