Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24076
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вдосконалення елементів системного підходу щодо просування нової марки товару згідно із залежністю «ціна-якість» товару |
Other Titles |
Совершенствование элементов системного подхода по продвижению новой марки товара согласно зависимости «цена-качество» товара Elements improvement of system approach of new trademark for promotion according to the dependence product «price-quality» |
Authors |
Ониськів, Віталій Олегович
Оныськив, Виталий Олегович Onyskiv, Vitalii Olehovych |
ORCID | |
Keywords |
ефективність цінової стратегії конкурентоспроможність нової продукції просування нового товару співвідношення ціни та якості продукції споживча цінність нововведення стратегія ціноутворення товару-новинки эффективность ценовой стратегии конкурентоспособность новой продукции продвижение нового товара соотношение цены и качества продукции потребительская ценность нововведения стратегия ценообразования товара-новинки efficiency pricing strategy competitive new products new product promotion price and quality products dependence consumer value innovation dependence product-pricing strategy innovations |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24076 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Ониськів В.О. Вдосконалення елементів системного підходу щодо просування нової марки товару згідно із залежністю «ціна-якість» товару / В.О. Ониськів // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №2. – С. 37-47. |
Abstract |
У статті досліджено і виділено якість та ціну як основні елементи
конкурентоспроможності нового товару на ринку. Обґрунтовано основний принцип застосування комерційними підприємствами маркетингового підходу щодо просування нової марки товару у співвідношенні «ціна-якість». Розглянуто дев’ять цінових субстратегій, які використовують виробники для досягнення маркетингових цілей підприємства на ринку.Розроблено ефективну цінову стратегію для просування товару-новинки у співвідношенні «ціна-якість». Наведено декілька методів побудови цін на нову продукцію залежно від рівня її якості.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24076 В статье исследовано и выделено качество и цену как основные элементы конкурентоспособности нового товара на рынке. Обосновано основной принцип применения коммерческими предприятиями маркетингового подхода по продвижению новой марки товара в соотношении «цена-качество». Рассмотрено девять ценовых субстратегий, которые используют производители для достижения маркетинговых целей предприятия на рынке. Разработано эффективную ценовую стратегию для продвижения товара-новинки в соотношении «цена-качество». Приведено несколько методов построения цен на новую продукцию в зависимости от уровня ее качества. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24076 The basic elements of competitiveness such as quality and price of a new product on market are explored and highlighted. The main principle which is used by commercial enterprises as marketing approach to promote a new trademark depending on «price-quality» has been grounded. Nine price sub-strategies that manufacturers use to achieve their marketing goals on the market have been considered. An effective pricing strategy for the new product depending on «price-quality» has been created. There are some methods of prices policy for new products depending on the level of their quality. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24076 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Austria
1
Canada
1
China
13
Czechia
1808863
France
203151
Germany
220
Iran
1
Ireland
670672
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
12176
Russia
23
Singapore
141889699
Sweden
1
Turkey
3
Ukraine
13080864
United Kingdom
6564782
United States
106468060
Unknown Country
13080863
Downloads
China
2
Czechia
1808864
EU
1
France
4
Germany
106468059
Lithuania
1
Russia
4
Singapore
1
Ukraine
35624784
United Kingdom
1
United States
141889698
Unknown Country
283779397
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_2_37_47_0.pdf | 288.14 kB | Adobe PDF | 569570816 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.