Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Визначення розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства
Other Titles Определение развития маркетинговой деятельности промышленного предприятия
Definition of marketing activities of industrial enterprises
Authors Райко, Діана Валеріївна
Райко, Диана Валерьевна
Raiko, Diana Valeriyivna
ORCID
Keywords розвиток
маркетингова діяльність
промислове підприємство
протиріччя
развитие
маркетинговая деятельность
промышленное предприятие
противоречия
development
marketing activities
industrial enterprise
contradictions
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Райко Д.В. Визначення розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 117-124.
Abstract Удосконалено категоріальний апарат теорії розвитку, а саме: визначення поняття розвитку маркетингової діяльності, відмінність якого полягає в акцентуванні уваги на: взаємозв’язок між суб’єктами, які забезпечують ефективність життєдіяльності підприємства, інформаційної взаємодії та на основі вирішення існуючих суперечностей, що виникають в процесі взаємодії підприємства з найвпливовішими суб’єктами внутрішнього середовища, а саме партнерами і споживачами; класифікації суперечностей розвитку з точки зору їх впливу на маркетингову діяльність за додатковими теоретично обґрунтованими й практично значущими ознаками: вид середовища (зовнішні, внутрішні суперечності), рівень складності, можливість розв’язання, першочерговість розв’язання; класифікації чинників, що впливають на розвиток за новими класифікаційними ознаками: природа виникнення, сутність або контекстність перетворень, явність (прояв) процесу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Усовершенствовано категориальный аппарат теории развития, а именно: определено понятие развития маркетинговой деятельности, отличие которого заключается в акцентировании внимания на: взаимосвязь между субъектами, обеспечивающими эффективность жизнедеятельности предприятия, его информационное взаимодействие и на основе решения существующих противоречий, возникающих в процессе взаимодействия предприятия с влиятельными субъектами внутренней среды, а именно партнерами и потребителями; классификации противоречий развития с точки зрения их влияния на маркетинговую деятельность по дополненным теоретически обоснованным и практически значимым признакам: вид среды (внешние, внутренние противоречия), уровень сложности, возможность решения, первоочередность решения; классификации факторов, влияющих на развитие по новым классификационным признакам: природа возникновения, сущность или контекстность преобразований, явность (проявление) процесса При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Improved categories of the theory of development, namely: the definition of marketing, the distinction which is focusing on: the relationship between actors, the effectiveness of life of the enterprise, information and interaction based on solving the existing conflicts that arise in of interaction with the most influential actors of the internal environment, such as partners and consumers; classification differences in terms of their impact on marketing activities for more theoretically grounded and practically important characteristics: type of environment (external, internal conflicts), the level of complexity, the possibility of solution 'Liabilities, priority resolution; classification of factors influencing the development of the new classification attributes: of nature, essence or kontekstnist transformations patency (display) process. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
4175750
China China
-306140187
Germany Germany
594006
India India
593993
Ireland Ireland
1182767057
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
594016
Norway Norway
1
Russia Russia
593932
Sweden Sweden
594017
Turkey Turkey
13
Ukraine Ukraine
134494
United Kingdom United Kingdom
399573881
United States United States
1955057004
Unknown Country Unknown Country
187714

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
-612280375
EU EU
2
France France
1965036660
Germany Germany
378
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Romania Romania
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
215753
United Kingdom United Kingdom
1965036659
United States United States
-1056241601
Unknown Country Unknown Country
324

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_1_117_124.pdf 248.59 kB Adobe PDF -2033199486

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.