Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Визначення розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства |
Other Titles |
Определение развития маркетинговой деятельности промышленного предприятия Definition of marketing activities of industrial enterprises |
Authors |
Райко, Діана Валеріївна
Райко, Диана Валерьевна Raiko, Diana Valeriyivna |
ORCID | |
Keywords |
розвиток маркетингова діяльність промислове підприємство протиріччя развитие маркетинговая деятельность промышленное предприятие противоречия development marketing activities industrial enterprise contradictions |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Райко Д.В. Визначення розвитку маркетингової діяльності промислового підприємства / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 117-124. |
Abstract |
Удосконалено категоріальний апарат теорії розвитку, а саме: визначення поняття розвитку маркетингової діяльності, відмінність якого полягає в акцентуванні уваги на: взаємозв’язок між
суб’єктами, які забезпечують ефективність життєдіяльності підприємства, інформаційної взаємодії та на основі вирішення існуючих суперечностей, що виникають в процесі взаємодії
підприємства з найвпливовішими суб’єктами внутрішнього середовища, а саме партнерами і споживачами; класифікації суперечностей розвитку з точки зору їх впливу на маркетингову
діяльність за додатковими теоретично обґрунтованими й практично значущими ознаками: вид середовища (зовнішні, внутрішні суперечності), рівень складності, можливість розв’язання,
першочерговість розв’язання; класифікації чинників, що впливають на розвиток за новими класифікаційними ознаками: природа виникнення, сутність або контекстність перетворень,
явність (прояв) процесу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136 Усовершенствовано категориальный аппарат теории развития, а именно: определено понятие развития маркетинговой деятельности, отличие которого заключается в акцентировании внимания на: взаимосвязь между субъектами, обеспечивающими эффективность жизнедеятельности предприятия, его информационное взаимодействие и на основе решения существующих противоречий, возникающих в процессе взаимодействия предприятия с влиятельными субъектами внутренней среды, а именно партнерами и потребителями; классификации противоречий развития с точки зрения их влияния на маркетинговую деятельность по дополненным теоретически обоснованным и практически значимым признакам: вид среды (внешние, внутренние противоречия), уровень сложности, возможность решения, первоочередность решения; классификации факторов, влияющих на развитие по новым классификационным признакам: природа возникновения, сущность или контекстность преобразований, явность (проявление) процесса При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136 Improved categories of the theory of development, namely: the definition of marketing, the distinction which is focusing on: the relationship between actors, the effectiveness of life of the enterprise, information and interaction based on solving the existing conflicts that arise in of interaction with the most influential actors of the internal environment, such as partners and consumers; classification differences in terms of their impact on marketing activities for more theoretically grounded and practically important characteristics: type of environment (external, internal conflicts), the level of complexity, the possibility of solution 'Liabilities, priority resolution; classification of factors influencing the development of the new classification attributes: of nature, essence or kontekstnist transformations patency (display) process. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24136 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Canada
4175750
China
-306140187
Germany
594006
India
593993
Ireland
1182767057
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
594016
Norway
1
Russia
593932
Sweden
594017
Turkey
13
Ukraine
134494
United Kingdom
399573881
United States
1955057004
Unknown Country
187714
Downloads
Belgium
1
China
-612280375
EU
2
France
1965036660
Germany
378
India
1
Lithuania
1
Norway
1
Romania
1
Russia
5
Ukraine
215753
United Kingdom
1965036659
United States
-1056241601
Unknown Country
324
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_1_117_124.pdf | 248.59 kB | Adobe PDF | -2033199486 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.