Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості поведінки споживачів послуг зеленого туризму |
Other Titles |
The specialties of the behavior of green tourism’s consumer Особенности поведения потребителей услуг зелёного туризма |
Authors |
Зінченко, Анастасія Ігорівна
Зинченко, Анастасия Игоревна Zinchenko, Anastasiia Igorivna |
ORCID | |
Keywords |
продукт зелёного туризма потребитель продукта зелёного туризма поведение потребителя потребности мотивы потребности потребителей зелёного туризма green tourism product consumer of green tourism product behavior of consumer of green tourism needs motives продукт зеленого туризму споживач продукту зеленого туризму поведінка споживача потреби мотиви потреби споживачів продукту зеленого туризму |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Зінченко А.І. Особливості поведінки споживачів послуг зеленого туризму / А.І. Зінченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 212-217. |
Abstract |
Розглянуто різні підходи до визначення понять «потреби» та «мотивації», а також визначено фактори, що вплинули на появу нових видів туризму із зміною потреб споживачів. Систематизовано фактори внутрішнього (індивідуального) та зовнішнього характеру для трьох сегментних груп споживачів продукту зеленого туризму. Визначено, що туристичний продукт має відповідати вимогам споживачів та задовольняти їх потреби і тому його основним
завданням є здоровий споживач.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166 Рассмотрены разные подходы к определению понятий «потребности» и «мотивации», а также определены факторы, которые повлияли на возникновение новых видов туризма с изменением потребностей потребителей. Систематизированы факторы внутреннего (индивидуального) и внешнего характера для трёх сегментных групп потребителей продукта зелёного туризма. Определено, что туристический продукт должен соответствовать требованиям потребителей и удовлетворять их потребности, поэтому основным его заданием – здоровый потребитель. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166 There’re described different ways of determination of the definition “needs” and “motives”, also there’re defined the factors which influenced on appearance of new types of tourism with the change of needs of consumers. There’re systemized the factors of internal (individual) and external characteristic for three segment groups of consumers of green tourism product. There’re determined, that tourist product has to connect with the requirements of consumers and to delight the customers, creating a healthy consumer When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
305894511
Côte d’Ivoire
1
France
5
Germany
2084
Iran
1
Ireland
1190492
Japan
152947255
Lithuania
1
Netherlands
4
Poland
1
Russia
414
Singapore
1
Turkey
2
Ukraine
29617417
United Kingdom
14855291
United States
305894510
Unknown Country
29617416
Downloads
China
840019409
Cyprus
1
France
14855289
Germany
11188047
Italy
77664118
Kazakhstan
1
Lithuania
344213
Poland
1
Singapore
1
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
152947254
United Kingdom
1
United States
152947254
Unknown Country
171
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_1_212_217.pdf | 232.29 kB | Adobe PDF | 1249965762 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.