Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Scientific provocation as a method for stimulating the participation of distance learning students |
Other Titles |
Провокация как научный метод по содействию деятельности студентов в дистанционном обучении Провокація як науковий метод сприяння діяльності студентів в дистанційному навчанні |
Authors |
Борисов, Боріслав Дімітров
Борисов, Борислав Димитров Borisov, Borislav Dimitrov |
ORCID | |
Keywords |
дистанційне навчання наукові завдання кейси рольові ігри дистанционное обучение научные задачи кейсы ролевые игры distance learning scientific provocation case studies role-playing games |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Borisov B.D. Scientific provocation as a method for stimulating the participation of distance learning students / // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 15-20. |
Abstract |
У статті розглядається наукова провокація, як один з можливих методів стимулювання інтересу студентів до вивчення навчального матеріалу, початку їх наукових досліджень та формування їх як активних учасників процесу навчання. Він застосовується в основному до медіа-орієнтованої моделі навчання. Дистанційне навчання дозволяє здійснення широкого спектру методів, які, якщо обрані належним чином, призводять до позитивного ефекту,
збільшують переваги моделі навчання. Додаючи провокаційний елемент в процесі навчання для вирішення завдань, заснованих на реальних чи гіпотетичних ситуаціях і випадках, що вимагають
польових досліджень і збирання інформації, так само як використання методу рольових ігор в навчальному процесі як в реальному бізнесі, надає студентам необхідні навички проведення
незалежних досліджень, а також збирання та обробки інформації.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173 В статье рассматривается научная провокация, как один из возможных методов стимулирования интереса студентов к изучению учебного материала, начала их научных исследований и формирования их как активных участников процесса обучения. Он применяется в основном к медиа-ориентированной модели обучения. Дистанционное обучение позволяет осуществлять широкий спектр методов обучения, которые, если выбраны надлежащим образом, приводят к положительному эффекту, увеличивают преимущества модели обучения. Добавляя провокационный элемент в процесс обучения для решения задач, основанных на реальных или гипотетических ситуациях и случаях, требующих полевых исследований и сбора информации, также как использование метода ролевых игр в учебном процессе как в реальном бизнесе, дает студентам необходимые навыки проведения независимых исследований, а также сбора и обработки информации. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173 The paper reviews provocation as a possible motivating factor to stimulate the interest of distance learning students in the subject studied, to catalyze their research potential and make them active participants in the learning process. It is mostly applicable in the event-oriented learning model. The distance learning model may include a great variety of teaching methods, which, if properly selected, multiply its positive effects and make it a preferable alternative to the conventional learning model. The introduction of a provocative element in the learning process of case studies based on real or hypothetical cases and situations and requiring field research and collection of information as well as the role-playing model relates the educational process to the real-life business and provides the students with the necessary attitude and skills to conduct independent research as well as to gather and process the collected information. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Brazil
1
Bulgaria
29952
Canada
1
China
258369159
Finland
1
France
7
Germany
208
Iceland
1
Iran
1258677056
Ireland
460406
Kyrgyzstan
2
Lithuania
1
Netherlands
7490
New Zealand
1
Philippines
1
Russia
26
Singapore
1258677058
Slovakia
3
Spain
1
Sri Lanka
1
Turkey
1
Ukraine
74890789
United Kingdom
33168727
United States
887707684
Unknown Country
4012634
Vietnam
29955
Downloads
Australia
1
Brazil
1
Bulgaria
1
China
516738313
Germany
29947
Singapore
1
Ukraine
12034444
United Kingdom
2013803
United States
887707683
Unknown Country
116
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_2_15_20.pdf | 211.69 kB | Adobe PDF | 1418524311 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.