Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Напрямки використання інструментів класичної концепції муніципального маркетингу в забезпеченні конкурентоспроможності міста |
Other Titles |
Направления использования инструментов классической концепции муниципального маркетинга в обеспечении конкурентоспособности города Direction of use of instruments of classic concept of municipal marketing in development of competitiveness of a city |
Authors |
Буднікевич, Ірина Михайлівна
Будникевич, Ирина Михайловна Budnikevich, Iryna Mekhailivna |
ORCID | |
Keywords |
классическая концепция муниципального маркетинга конкурентные преимущества города целевые рынки сегментации classical concept of municipal marketing competitive advantages of city target markets segmentation класична концепція муніципального маркетингу конкурентні переваги міста цільові ринки сегментування |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Буднікевич І.М. Напрямки використання інструментів класичної концепції муніципального маркетингу в забезпеченні конкурентоспроможності міста / І.М. Буднікевич // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 41-49. |
Abstract |
Розглянуто передумови формування концепції класичного муніципального маркетингу в Україні. Запропоновано визначення муніципального маркетингу в рамках класичної концепції.
Визначено роль маркетингових інструментів у формуванні конкурентних переваг міста. Описано варіанти сегментування міського середовища та стратегії муніципального маркетингу щодо цільових ринків.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178 Рассмотрены предпосылки формирования концепции классического муниципального маркетинга в Украине. Предложено определение муниципального маркетинга в рамках классической концепции. Определена роль маркетинговых инструментов в формировании конкурентных преимуществ города. Описаны варианты сегментации городской среды и стратегии муниципального маркетинга по отношению к целевым рынкам. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178 The prerequisites of formation of the concept of classical marketing in Ukraine are considered in the paper. The definition of the municipal marketing in the framework of the classical concept is offered. The role of marketing instruments in formation of competitive advantages of the city is determined. The variants of segmentation of city environment and strategies of municipal marketing towards target markets are described. The experience of Dresden (Germany) in the field of realization «of marketing concept is studied». When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24178 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
3
EU
1
France
1
Germany
201
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
283745
Lithuania
1
Netherlands
5
Russia
23
Turkey
4
Ukraine
22822385
United Kingdom
4020810
United States
213383838
Unknown Country
8025789
Downloads
China
8
Czechia
1
France
2
Germany
202
Lithuania
1
Russia
3
Singapore
1
Ukraine
22822387
United Kingdom
1
United States
143077893
Unknown Country
209
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_2_41_49.pdf | 290.7 kB | Adobe PDF | 165900708 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.