Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24330
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інноваційна діяльність підприємств молочної промисловості, як засіб підвищення конкурентоспроможності на ринку
Other Titles Innovation of the dairy industry as a means of increasing competitiveness in the market
Инновационная деятельность предприятий молочной промышленности как средство повышения конкурентоспособности на рынке
Authors Божидарнік, Тарас Вікторович
Божидарник, Тарас Викторович
Bozhydarnik, Taras Viktorovych
Божидарнік, Наталія Володимирівна
Божидарник, Наталия Владимировна
Bozhydarnik, Nataliia Volodymyrivna
ORCID
Keywords конкурентоспроможність
інновації
лізинг
молочна промисловість
конкурентоспособность
инновации
лизинг
молочная промышленность
competitiveness
innovation
leasing
dairy industry
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24330
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Божидарнік Т.В. Інноваційна діяльність підприємств молочної промисловості, як засіб підвищення конкурентоспроможності на ринку / Т.В. Божидарнік, Н.В. Божидарнік // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 85-89.
Abstract У публікації розкривається проблеми підвищення конкурентоспроможності молочної продукції, через інноваційну діяльність підприємств, що здатна забезпечити розробку, освоєння нових видів продукції, забезпечити високий рівень якості та цінові переваги, формувати умови для активного просування на зовнішні ринки. Тому проблема розвитку інноваційної діяльності вкрай актуальна для розглянутої промисловості. Розглядається стан ринку молока, проблеми діяльності молокопереробних підприємств та запропоновані основні напрями розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24330
В публикации раскрывается проблемы повышения конкурентоспособности молочной продукции, через инновационную деятельности предприятий, способной обеспечить разработку, освоение новых видов продукции, обеспечить высокий уровень качества и ценовые преимущества, формировать условия для активного продвижения на внешние рынки. Поэтому проблема развития инновационной деятельности крайне актуальна для рассматриваемой промышленности. Рассматривается состояние рынка молока, проблемы деятельности молокоперерабатывающих предприятий и предложены основные направления развития. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24330
The publication reveals the problem of increasing the competitiveness of dairy products, through innovative activities of enterprises that can provide development, development of new products, ensure high quality and cost benefits, to form necessary conditions for promotion to foreign markets. Therefore the problem of innovation is extremely relevant for the considered industry. A condition of the milk market, the problem of the milk business and suggested the main directions of development. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24330
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
10850
EU EU
2
Germany Germany
38695
Ireland Ireland
3505541
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Poland Poland
1
Russia Russia
213276593
Singapore Singapore
1469529919
Turkey Turkey
22
Ukraine Ukraine
1756446575
United Kingdom United Kingdom
126616
United States United States
-1355907459
Unknown Country Unknown Country
1756446574

Downloads

Belarus Belarus
2
China China
213276592
France France
1848026
Germany Germany
9978736
Ireland Ireland
1
Italy Italy
3505542
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
9978733
Russia Russia
14
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
54285
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1355907458
Unknown Country Unknown Country
1019272

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_85_89.pdf 247.72 kB Adobe PDF -1116246251

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.