Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові інновації банків з іноземним капіталом в Україні |
Other Titles |
Маркетинговые инновации банков с иностранным капиталом в Украине Marketing innovations of banks with foreign capital in Ukraine |
Authors |
Гусєв, Ярослав Олександрович
Гусев, Ярослав Александрович Gusev, Yaroslav Oleksandrovych |
ORCID | |
Keywords |
маркетинговая инновация банковский маркетинг иностранный капитал банковские услуги концентрация marketing innovation bank marketing foreign capital banking services concentration маркетингова інновація банківський маркетинг іноземний капітал банківські послуги концентрація |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338 |
Publisher | ТОВ «ВТД «Університетська книга» |
License | |
Citation | Гусєв Я.О. Маркетингові інновації банків з іноземним капіталом в Україні / Я.О. Гусєв // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 151-158. |
Abstract |
Стаття присвячена аналізу сутності і масштабів впровадження маркетингових інновацій, пов`язаних з входженням у фінансовий сектор України іноземних банків. У дослідженні автором
було виявлено ключові напрямки впливу експансії іноземних банківських установ на динаміку оновлення і модернізації вітчизняного ринку фінансово-кредитних послуг, особливості
розгортання конкурентної боротьби за споживачів та окремі сегменти бізнес-простору, характер процесу універсалізації діяльності банківських структур і значення якості банківського
обслуговування. Було визначено стимули до пошуків банками нових підходів у напрямку розширення власної діяльності, в першу чергу шляхом освоєння інструментів банківського маркетингу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338 Статья посвящена анализу сущности и масштабов внедрения маркетинговых инноваций, связанных с вхождением в финансовый сектор Украины иностранных банков. В исследовании автором были выявлены ключевые направления влияния экспансии иностранных банковских учреждений на динамику обновления и модернизации отечественного рынка финансово-кредитных услуг, особенности развертывания конкурентной борьбы за потребителей и отдельные сегменты бизнес-пространства, характер процесса универсализации деятельности банковских структур и значение качества банковского обслуживания. Были определены стимулы к поискам банками новых подходов в направлении расширения собственной деятельности, в первую очередь путем освоения инструментов банковского маркетинга. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338 This paper analyzes the essence and the scale of implementation of marketing innovations related to the entry in Ukraine’s financial sector by foreign banks. In a study author has found the key areas of influence of the foreign banks expansion on the dynamics of renewal and modernization of the domestic market for financial and credit services, features of the competition intensification for consumers and segments of business space, the essence of a process of universalization of banking institutions and the quality of banking services. It was determined banks’ incentives for looking for new approaches towards expanding its own operations, primarily through the development of bank marketing tools. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
25165
China
1032885
EU
1
France
1
Germany
-1626042669
Iran
1
Ireland
169614012
Lithuania
1
Netherlands
74908
Romania
1
Russia
29
Singapore
1
Turkey
3
Ukraine
445877864
United Kingdom
1857348439
United States
-1983069199
Unknown Country
445877863
Downloads
China
5
EU
2
France
1
Germany
297
Hungary
1
Lithuania
1
Russia
10
Singapore
1
Ukraine
188577
United Kingdom
1
United States
-1983069198
Unknown Country
383
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_2_151_158.pdf | 279.18 kB | Adobe PDF | -1982879919 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.