Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мовні засоби англомовного рекламного дискурсу |
Other Titles |
Language means of the English-speaking advertising discourse Языковые средства англоязычного рекламного дискурса |
Authors |
Стрельченко, Д.В.
|
ORCID | |
Keywords |
рекламний дискурс рекламный дискурс an advertizing discourse римована форма слогана рифмованная форма слогана the rhymed form of a slogan лексеми лексемы a lexeme стилістичні прийоми стилистические приемы stylistic receptions |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Стрельченко, Д.В. Мовні засоби англомовного рекламного дискурсу [Текст] / Д.В. Стрельченко // Філологічні трактати. - 2012. - Т.4, №1. - С. 115-118. |
Abstract |
У статті розглядаються різноманітні мовні наповнення рекламних текстів, які спрямовані на реалізацію головної функції: переконати адресата придбати рекламований товар або послугу. Серед широко вживаних мовних засобів реклами різних рівнів особливо виділяємо: римовану форму слогана, лексеми позитивної оцінності, експресивно-емоційні лексеми, стилістичні прийоми та засоби семасіології, оказіональні інновації тощо.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184 В статье рассматриваются разнообразные языковые наполнения рекламных текстов, которые направлены на реализацию главной функции: убедить адресата приобрести рекламируемый товар или услугу. Среди широко употребляемых языковых средств рекламы разных уровней особенно выделяем: рифмованную форму слогана, лексемы позитивной оценки, экспрессивно-эмоциональные лексемы, стилистические приемы и средства семасиологии), окказиональные инновации и.т.д. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184 The article deals with various language fillings of advertizing texts which are directed on realization of the main function: to convince the addressee to buy the advertized goods or service. Among widely usage of advertizing media language on different levels we allocate : the rhymed form of a slogan, a lexeme of a positive estimation, expressive-emotional lexemes, stylistic receptions and different aspects of semasiology), occasional innovations and etc. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25184 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Belarus
1
Belgium
1
Canada
3
China
4
Czechia
2
EU
3
France
9
Germany
7841
Greece
140652
Hong Kong SAR China
1
Iran
1
Ireland
1656466
Italy
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
23445
Poland
1
Romania
1
Russia
47
Singapore
242110700
South Korea
1
Spain
2
Turkey
26
Ukraine
8735494
United Kingdom
4414631
United States
97341220
Unknown Country
8735493
Downloads
China
4414629
EU
1
France
281305
Germany
49912960
India
1
Ireland
1
Italy
2
Lithuania
1
Romania
1
Russia
18
Singapore
1
Ukraine
97341220
United Kingdom
93768
United States
363166049
Unknown Country
363166049
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Strelchenko.pdf | 44.03 kB | Adobe PDF | 878376006 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.