Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови) |
Other Titles |
Representation of informational and advertising texts (on the material of the modern english language) Категориальная представленность информационно-рекламных текстов (на материале современного английского языка) |
Authors |
Соколова, І.В.
|
ORCID | |
Keywords |
інформаційно-рекламний текст информационно-рекламный текст informational and advertising text категорії тексту категории текста text categories тип тексту тип такста text type |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Соколова, І.В. Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови) [Текст] / І.В. Соколова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 2. — С. 108-113. |
Abstract |
У статті надаються результати дослідження основних текстотвірних та текстооформлюючих категорій інформаційно-рекламного тексту, серед яких – інтегративність, прагматична спрямованість, адресованість, інформативність, експліцитність, позитивна оцінність. Вводиться поняття інформаційно-рекламного тексту як типу тексту і надаються його онтологічні характеристики.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 В статье представлены результаты исследования основных текстообразующих и текстооформляющих категорий информационно-рекламного текста, среди которых – интегративность, прагматическая направленность, адресованность, информативность, эксплицитность, позитивная оценочность. Вводится понятие информационно-рекламного текста как типа текста и даются его онтологические характеристики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 The article represents results of research of main text-making and text-forming categories of informative-advertising text among which are integration, pragmatic orientation, addressee representation, explicit information representation, positive estimation. The definition of informative-advertising text as text-type and its ontological characteristics are given. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Argentina
1
Canada
2
China
2
Germany
9
Greece
13173
Hong Kong SAR China
1
Ireland
87862
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
7
Russia
14
Singapore
52909909
Sweden
1
Turkey
11
Ukraine
2983583
United Kingdom
867809
United States
40746905
Unknown Country
76
Downloads
China
867809
Czechia
1
France
434959
Germany
46107
India
46105
Ireland
1
Lithuania
46106
Norway
6584
Russia
12
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Ukraine
28583911
United Kingdom
175722
United States
52909908
Unknown Country
823
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sokolova.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | 83118050 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.