Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Теоретико-методичні засади створення бренда міста |
Other Titles |
Теоретико-методические основы создания бренда города The theoretic-methodological basics of brand creation |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
![]() Haidabrus, Nataliia Vitaliivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
бренд міста бренд города brand city територіальний маркетинг территориальный маркетинг regional marketing оцінка бренда міста оценка бренда города evaluation of brand моделі брендингу міст model of city branding модели брендинга городов |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Біловодська, О.А. Теоретико-методичні засади створення бренда міста [Текст] / О.А. Біловодська, Н.В. Гайдабрус // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 35-43. |
Abstract |
У статті розкрито актуальність та роль бренда міста у формуванні його конкурентних переваг. Наведено цілі міста та держави у створенні бренда міста та розроблено підхід до формування стратегії брендингу міста. Запропоновано адаптовану до українських міст модель С. Анхольта для оцінки привабливості бренда міста.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332 В статье раскрыта актуальность и роль бренда города при формировании его конкурентных преимуществ. Приведены цели города и государства в создании бренда города и разработан подход по формированию стратегии брендинга города. Предложена адаптированная к украинским городам модель С. Анхольта для оценки привлекательности бренда города. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332 Actuality and role of city’s brand in the formation of it’s competitive advantages are revealed in the article. Goals of city and state in creating the city brand and approach of branding strategy are provided in article. In the article shown an adapted S. Anholt’s model for evaluation the attractiveness of the brand to the Ukrainian cities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

102434

1

3

1919369023

499526

1

1919369025

1

2076725249

27

2

5

1871758215

805685095

-134474555

-130748788
Downloads

1

1

4

7

47135842

1919369024

1

22

1

1871758214

102432

1919369023

295
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska.pdf | 638.66 kB | Adobe PDF | 1462767571 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.