Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Теоретичні аспекти визначення ринкового потенціалу і таргетингу вітчизняними підприємствами |
Other Titles |
Теоретические аспекты определения рыночного потенциала и таргетинга предприятиями Украины Theoretical aspects of the definition of market potential and targeting by domestic companies |
Authors |
Зайчук, Тетяна Олександрівна
|
ORCID | |
Keywords |
ринковий потенціал рыночный потенциал market potential сегментування сегментирование segmentation рівень попиту уровень спроса level of demand привабливість ринку привлекательность рынка market attractiveness цільовий сегмент целевой сегмент target segment |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Зайчук, Т.О. Теоретичні аспекти визначення ринкового потенціалу і таргетингу вітчизняними підприємствами [Текст] / Т.О. Зайчук // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 96-104. |
Abstract |
У статті розглянуті методичні підходи до визначення ринкового потенціалу, які застосовуються у світовій практиці. На основі аналізу існуючих наукових підходів до вибору цільового ринку розроблено адаптовану до потреб та можливостей вітчизняних підприємств методику оцінки привабливості ринкових сегментів.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351 В статье рассмотрены методические подходы к определению рыночного потенциала, которые применяются в мировой практике. На основе анализа существующих научных подходов к выбору целевого рынка разработана адаптированная к потребностям и возможностям отечественных предприятий методика оценки привлекательности рыночных сегментов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351 The article deals with methodological approaches to determine market potential, which are used in world practice. Based on analysis of existing scientific approaches to the selection of target market it is developed the methodology of assessment of market segments attractiveness adapted to the needs and capabilities of domestic enterprises. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

49199

1

4

2

10802189

1

1

650104

1

1

8203

1

1

25

-2115782045

5

275879599

47796710

494149878

95560619
Downloads

5

326029

1

5

25451908

1

14

1

1

1317691914

1

494149877

630
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zay̆chuk.pdf | 527.49 kB | Adobe PDF | 1837620387 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.