Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Наукові засади та практичні аспекти оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі галузі шоколадних і кондитерських виробів України) |
Other Titles |
Scientific approaches and practical aspects of brand market position estimation (on the example of chocolate and pastry wares industry of Ukraine) Научные подходы и практические аспекты оценки рыночных позиций бренда (на примере отрасли шоколадных и кондитерских изделий Украины) |
Authors |
Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
Березова, Світлана Миколаївна |
ORCID | |
Keywords |
бренд brand брендинг branding стратегія strategy конкурентоспроможність конкурентоспособность competitiveness ефективність эффективность efficiency розумове поле бренда мыслительное поле бренда mindspace of brand |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Махнуша, С.М. Наукові засади та практичні аспекти оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі галузі шоколадних і кондитерських виробів України) [Текст] / С.М. Махнуша, С.М. Березова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — №1. — С. 105-113. |
Abstract |
У статті авторами конкретизовано поняття брендингу та його переваг. Проаналізовано сучасні наукові засади до оцінки ринкових позицій бренда (на прикладі вітчизняного ринку кондитерських і шоколадних виробів) та спосіб аналізу характеру сприйняття його споживачем (зокрема на прикладі ТМ «Roshen»).
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360 В статье авторами конкретизировано понятие брендинга и его преимуществ. Проанализированы современные научные подходы к оценке рыночных позиций бренда (на примере отечественного рынка кондитерских и шоколадных изделий) и анализу характера восприятия его потребителем (в частности на примере ТМ «Roshen»). При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360 In the article the authors specify the concept of branding and its advantages. The modern scientific approaches to brand market position estimation (on the example of national market of chocolate and pastry wares) and analysis of character of its perception by consumer (in particular on the example of trade mark “Roshen”) are analyzed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25360 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Belarus
1
Bulgaria
1
Canada
1
China
1
EU
1
France
1
Georgia
1
Germany
-452582053
Greece
1
Iran
1
Ireland
246055
Italy
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Norway
1
Poland
1
Russia
32
Slovakia
1
Turkey
4
Ukraine
630181324
United Kingdom
315100482
United States
-2046701493
Unknown Country
630181322
Downloads
Belarus
1
China
3
Czechia
3
EU
3
France
26
Germany
-2046701493
Lithuania
1
Moldova
6
Russia
13
Ukraine
-2046701492
United Kingdom
1
United States
-452582053
Unknown Country
886
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Makhnusha.pdf | 656.03 kB | Adobe PDF | -251016799 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.