Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб
Other Titles Оценка результатов деятельности руководителей маркетинговых служб
Assessment of results of functional units department of marketing
Authors Райко, Діана Валеріївна
ORCID
Keywords оцінка діяльності
оценка деятельности
activity assessment
керівники маркетингових служб
руководители маркетинговых служб
heads of departments of marketing
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Райко, Д.В. Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб [Текст] / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 123-131.
Abstract Удосконалено методичне забезпечення з оцінки діяльності керівників відділів департаменту маркетингу, відмінність якого полягає в урахуванні функціональної спрямованості роботи кожного відділу, застосуванні експертних методів із використанням універсальної шкали Харінгтона для кількісного визначення показників за двома складовими: результатами роботи та якостями керівників (діловими, професійними та особистісними). Загальна оцінка керівника відповідає якісним ознакам від «низька» до «дуже висока», що дозволяє ухвалювати кадрові рішення під час просування керівників та їх матеріального мотивування, а також визначати пріоритетні напрями поліпшення результатів їхньої роботи та вдосконалення професійних, ділових, особистісних якостей. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Усовершенствовано методическое обеспечение по оценке деятельности руководителей отделов департамента маркетинга, отличие которого заключается в учете функциональной направленности работы каждого отдела, применении экспертных методов с использованием универсальной шкалы Харрингтона для количественного определения показателей по двум составляющим: результатам работы и качествам руководителей (деловым, профессиональным и личностным). Общая оценка руководителя соответствует качественным признакам от «низкая» до «очень высокая», позволяет принимать кадровые решения при продвижении руководителей и их материальном мотивировании, а также определять приоритетные направления улучшения результатов их работы и совершенствования профессиональных, деловых, личностных качеств. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Improved methodological support of the evaluation heads of departments of marketing, which difference consists in the account of a functional work orientation of each department, the application of expert methods using universal Harrington’s scale for the quantitative determination of indicators in two components: the results of the work and leaders qualities (business, professional and personal). The general estimation of the head corresponds to qualitative signs from “low” to “very high”, allows to make personnel decisions at advancement of heads and their material motivation and also to define priority directions of improvement results of their work and perfection their professional, business, personal qualities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
187
EU EU
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
10123142
Greece Greece
1
Ireland Ireland
41648
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5560
Russia Russia
32
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
21
Ukraine Ukraine
1585317
United Kingdom United Kingdom
288690
United States United States
32857145
Unknown Country Unknown Country
577377

Downloads

China China
1
Germany Germany
144369
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
1585318
United States United States
10123142
Unknown Country Unknown Country
144370

Files

File Size Format Downloads
Ray̆ko.pdf 603.3 kB Adobe PDF 11997203

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.