Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб |
Other Titles |
Оценка результатов деятельности руководителей маркетинговых служб Assessment of results of functional units department of marketing |
Authors |
Райко, Діана Валеріївна
|
ORCID | |
Keywords |
оцінка діяльності оценка деятельности activity assessment керівники маркетингових служб руководители маркетинговых служб heads of departments of marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Райко, Д.В. Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб [Текст] / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 123-131. |
Abstract |
Удосконалено методичне забезпечення з оцінки діяльності керівників відділів департаменту маркетингу, відмінність якого полягає в урахуванні функціональної спрямованості роботи кожного відділу, застосуванні експертних методів із використанням універсальної шкали Харінгтона для кількісного визначення показників за двома складовими: результатами роботи та якостями керівників (діловими, професійними та особистісними). Загальна оцінка керівника відповідає якісним ознакам від «низька» до «дуже висока», що дозволяє ухвалювати кадрові рішення під час просування керівників та їх матеріального мотивування, а також визначати пріоритетні напрями поліпшення результатів їхньої роботи та вдосконалення професійних, ділових, особистісних якостей.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362 Усовершенствовано методическое обеспечение по оценке деятельности руководителей отделов департамента маркетинга, отличие которого заключается в учете функциональной направленности работы каждого отдела, применении экспертных методов с использованием универсальной шкалы Харрингтона для количественного определения показателей по двум составляющим: результатам работы и качествам руководителей (деловым, профессиональным и личностным). Общая оценка руководителя соответствует качественным признакам от «низкая» до «очень высокая», позволяет принимать кадровые решения при продвижении руководителей и их материальном мотивировании, а также определять приоритетные направления улучшения результатов их работы и совершенствования профессиональных, деловых, личностных качеств. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362 Improved methodological support of the evaluation heads of departments of marketing, which difference consists in the account of a functional work orientation of each department, the application of expert methods using universal Harrington’s scale for the quantitative determination of indicators in two components: the results of the work and leaders qualities (business, professional and personal). The general estimation of the head corresponds to qualitative signs from “low” to “very high”, allows to make personnel decisions at advancement of heads and their material motivation and also to define priority directions of improvement results of their work and perfection their professional, business, personal qualities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25362 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
187
EU
1
Finland
1
France
1
Germany
10123142
Greece
1
Ireland
41648
Lithuania
1
Netherlands
5560
Russia
32
Singapore
1
Turkey
21
Ukraine
1585317
United Kingdom
288690
United States
32857145
Unknown Country
577377
Downloads
China
1
Germany
144369
Lithuania
1
Russia
2
Ukraine
1585318
United States
10123142
Unknown Country
144370
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ray̆ko.pdf | 603.3 kB | Adobe PDF | 11997203 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.