Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості ухвалення рішень про закупівлю та вибір постачальника в процесі інноваційної діяльності |
Other Titles |
Feature of decision-making on purchases and choice of supplier during innovative activity Особенности принятия решений о закупках и выборе поставщика в процессе инновационной деятельности |
Authors |
Ястремська, О.М.
Письмак, В.О. |
ORCID | |
Keywords |
закупівельна діяльність закупочная деятельность purchasing activity закупівельний центр закупочный центр purchasing center вид відносин із постачальником вид отношений с поставщиком kind of relations with supplier привабливість постачальника привлекательность поставщика appeal of supplier економічний стан постачальника экономическое положение поставщика economic situation of supplier умови та наслідки співпраці условия и последствия сотрудничества condition and consequence of cooperation |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Ястремська, О.М. Особливості ухвалення рішень про закупівлю та вибір постачальника в процесі інноваційної діяльності [Текст] / О.М. Ястремська, В.О. Письмак // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №2. - С. 131-138. |
Abstract |
У статті розглянуто основні дії підприємства в процесі закупівельної діяльності, особливості організації роботи закупівельних центрів, запропоновано в процесі інноваційної діяльності використовувати три види відносин підприємства з постачальниками: періодичні, партнерські, інтеграційні відповідно до рівня привабливості постачальників, який доцільно визначати кількісно за трьома групами показників: економічного стану постачальника, умов та наслідків співпраці з ним.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559 В статье рассмотрены основные действия предприятия в процессе закупочной деятельности , особенности организации работы закупочных центров, предложено в процессе инновационной деятельности использовать три вида отношений с поставщиками: периодические, партнерские, интеграционные в соответствии с уровнем привлекательности поставщиков, который целесообразно определять количественно по трем группам показателей: экономического положения поставщика, условий и последствий сотрудничества с ним. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559 In article the basic actions of the enterprise during purchasing activity, feature of purchasing centers work organization are considered, it is offered to use during innovative activity three kinds of relations with suppliers: periodic, partner, integration according to level of suppliers’ appeal which is expedient for determining quantitatively on three groups of parameters: an economic situation of the supplier, conditions and consequences of cooperation with him. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27559 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
China
5500
Finland
1
France
1
Germany
26960310
Iran
1
Ireland
323685
Lithuania
1
Russia
18
Singapore
1
Turkey
3
Ukraine
4374281
United Kingdom
2215232
United States
168680554
Unknown Country
4374280
Downloads
China
4
EU
2
France
323680
Germany
3
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
16
Ukraine
53920608
United Kingdom
1
United States
168680555
Unknown Country
206933869
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yastremska.pdf | 612.15 kB | Adobe PDF | 429858741 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.