Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Моделювання виведення нового товару на ринок у системі корпоративного управління підприємством
Authors Ібрагімов, Е.Е.
ORCID
Keywords моделювання
імітація
покупка
товар
планування
ринок
моделирование
имитация
покупка
товар
планирование
рынок
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
Publisher ТОВ "ВТД" Університетська книга"
License
Citation Ібрагімов, Е.Е. Моделювання виведення нового товару на ринок у системі корпоративного управління підприємством [Текст] / Е.Е. Ібрагімов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 3. — С. 21-30.
Abstract У статті побудовано агентну імітаційну модель виведення на ринок кондитерських виробів нового продукту – шоколаду, що містить особливий антиоксидант, що успішно протидіє старінню організму. За допомогою комп’ютерної імітації визначено очікувану частку ринку при заданих параметрах моделі, рівні проникнення торговельної марки на ринок, повторних покупок та інтенсивності покупок. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
В статье построена агентная имитационная модель вывода на рынок кондитерских изделий нового продукта – шоколада, который содержит особый антиоксидант, успешно противодействующий старению организма. С помощью компьютерной имитации определена ожидаемая доля рынка при заданных параметрах модели, уровня проникновения торговой марки на рынок, повторных покупок и интенсивности покупок. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
In article agent-based imitating model of outputting of new confectionery product– chocolate – to market is constructed (chocolate contains special antioxidant successfully counteracting organism ageing). With the help of computer imitation expected market share is defined (taking into account model’s set parametres, level of trade mark penetration on market, repeated purchases and purchases intensity. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
China China
4
EU EU
1
Finland Finland
1
France France
113272545
Germany Germany
113272546
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
28333729
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
62364
Russia Russia
62352
Turkey Turkey
8
Ukraine Ukraine
1104269534
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
556815056
United States United States
-520383354
Unknown Country Unknown Country
1104269533

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
28333730
EU EU
1
France France
4
Germany Germany
-1794992969
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
4
Romania Romania
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
754226262
United Kingdom United Kingdom
1067781
United States United States
-1794992968
Unknown Country Unknown Country
28333723

Files

File Size Format Downloads
modeling.pdf 332.64 kB Adobe PDF 1516942873

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.