Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Моделювання виведення нового товару на ринок у системі корпоративного управління підприємством |
Authors |
Ібрагімов, Е.Е.
|
ORCID | |
Keywords |
моделювання імітація покупка товар планування ринок моделирование имитация покупка товар планирование рынок |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122 |
Publisher | ТОВ "ВТД" Університетська книга" |
License | |
Citation | Ібрагімов, Е.Е. Моделювання виведення нового товару на ринок у системі корпоративного управління підприємством [Текст] / Е.Е. Ібрагімов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 3. — С. 21-30. |
Abstract |
У статті побудовано агентну імітаційну модель виведення на ринок кондитерських виробів нового продукту – шоколаду, що містить особливий антиоксидант, що успішно протидіє старінню організму. За допомогою комп’ютерної імітації визначено очікувану частку ринку при заданих параметрах моделі, рівні проникнення торговельної марки на ринок, повторних покупок та інтенсивності покупок.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122 В статье построена агентная имитационная модель вывода на рынок кондитерских изделий нового продукта – шоколада, который содержит особый антиоксидант, успешно противодействующий старению организма. С помощью компьютерной имитации определена ожидаемая доля рынка при заданных параметрах модели, уровня проникновения торговой марки на рынок, повторных покупок и интенсивности покупок. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122 In article agent-based imitating model of outputting of new confectionery product– chocolate – to market is constructed (chocolate contains special antioxidant successfully counteracting organism ageing). With the help of computer imitation expected market share is defined (taking into account model’s set parametres, level of trade mark penetration on market, repeated purchases and purchases intensity. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29122 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
China
4
EU
1
Finland
1
France
113272545
Germany
113272546
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
Iran
1
Ireland
28333729
Lithuania
1
Mongolia
1
Netherlands
62364
Russia
62352
Turkey
8
Ukraine
1104269534
United Arab Emirates
1
United Kingdom
556815056
United States
-520383354
Unknown Country
1104269533
Downloads
China
1
Czechia
28333730
EU
1
France
4
Germany
-1794992969
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
4
Romania
1
Russia
5
Ukraine
754226262
United Kingdom
1067781
United States
-1794992968
Unknown Country
28333723
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
modeling.pdf | 332.64 kB | Adobe PDF | 1516942873 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.