Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29182
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Міжнародні інвестиційні рейтинги як засіб усунення інформаційної асиметрії на макроекономічному рівні
Authors Dudkin, Oleksandr Valentynovych
Пластун, О.Л.
ORCID
Keywords інноваційний розвиток
інвестиції
інформаційна асиметрія
інвестиційний рейтинг
инновационное развитие
инвестиции
информационная асимметрия
инвестиционный рейтинг
innovation progress
investment
informational asymmetry
investment rating
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29182
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Пластун, О.Л. Міжнародні інвестиційні рейтинги як засіб усунення інформаційної асиметрії на макроекономічному рівні [Текст] / О.Л. Пластун, О.В. Дудкін // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 3. — С. 191-198.
Abstract Стаття присвячена дослідженню процесів усунення інформаційної асиметрії на макроекономічному рівні, зокрема складанню міжнародних інвестиційних рейтингів. Автори дослідили основні рейтинги інвестиційної привабливості, розглянули ключові положення рейтингових методик, визначено позиції України в рейтингах. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29182
Статья посвящена исследованию процессов устранения информационной асимметрии на макроэкономическом уровне, в частности составлению международных инвестиционных рейтингов. Авторы исследовали основные рейтинги инвестиционной привлекательности, рассмотрели ключевые положения рейтинговых методик, определили позиции Украины в рейтингах. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29182
The aim of this article is researching of informational asymmetry elimination on the macroeconomic level, specifically designing of international investment ratings. The authors have researched main ratings of investment attractiveness, considered key particularities of the rating methodologies and describe up-to-date Ukraine positions in ratings. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29182
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
2
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
199364
Germany Germany
-100922113
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
88468
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
188342
Russia Russia
1257989835
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
462714690
Turkey Turkey
16
Ukraine Ukraine
29988
United Kingdom United Kingdom
124338
United States United States
1043075769
Unknown Country Unknown Country
68691

Downloads

China China
120554
EU EU
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1
France France
4
Germany Germany
188330
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
11
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
68440
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1043075768
Unknown Country Unknown Country
675
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
investment.pdf 292.34 kB Adobe PDF 1043453793

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.