Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2956
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Типы учебной мотивации студентов и методы улучшения их работы
Authors Pavlenko, Ivan Volodymyrovych  
Pavlenko, Vita Volodymyrivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6136-1040
Keywords мотивація
навчальний процес
студент
якість освіти
мотивация
учебный процесс
студент
качество образования
motivation
learning process
student
quality of education
Type Conference Papers
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2956
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Павленко И.В. Типы учебной мотивации студентов и методы улучшения их работы / И.В.Павленко, В.В.Павленко // Матеріали науково-методичної конференції "Молодь в освіті".- Суми: Видваництво СумДУ.- 2006.- Ч.2.- С.67-73.
Abstract Однією з найважливіших проблем оптимізації учбово-пізнавальної діяльності учнів вищих учбових закладів є вивчення питань, пов`язаних з учбовою мотивацією. Вирішення цієї проблеми насамперед дозволяє визначити спосіб активізації розумової діяльності студентів, оскільки самостійності та активності є базовим критерієм виділення методів організації учбового процесу. У роботі вивчені особливості учбової мотивації студентів та їх вплив на ступінь активності та рівень творчого мислення, запропонована і апробована модель підвищення ефективності роботи студентів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2956
Одной из важнейших проблем оптимизации учебно-познавательной деятельности учащихся высших учебных заведений является изучение вопросов, связанных с учебной мотивацией. Решение этой проблемы в первую очередь позволяет определить способ активизации умственной деятельности студентов, поскольку степень самостоятельности и активности является базовым критерием выделения методов организации учебного процесса. В работе изучены особенностей учебной мотивации студентов и её влияние на степень активности и уровень творческого мышления, предложена и апробирована модель повышения эффективности работы студентов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2956
One of the main problems of students’ educational-cognitive activity in higher educational establishments to study many questions, related to educational motivation. The decision of this problem above all things allows defining the methods of intellection activation of students, because the degree of independence and activity is the base criterion of selection of the educational process organization methods. In article features of educational motivation of students and its influence on the degree of activity and creative level were studied, the model of students’ work efficiency increase was offered and approved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2956
Appears in Collections: Наукові видання (ТеСЕТ)

Views

Armenia Armenia
1
Belarus Belarus
4
China China
12
France France
16604
Germany Germany
755
Iran Iran
1
Ireland Ireland
738344
Kazakhstan Kazakhstan
2
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
3
Netherlands Netherlands
8
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
40
Singapore Singapore
52457938
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
6354705
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
3235430
United States United States
35757310
Unknown Country Unknown Country
104915875
Uzbekistan Uzbekistan
1

Downloads

Armenia Armenia
3
China China
2
France France
2
Germany Germany
756
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
47
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
19056683
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
35757311
Unknown Country Unknown Country
370

Files

File Size Format Downloads
article04.pdf 59.95 kB Adobe PDF 54815180

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.