Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Dual Paths to Innovation & Economic Revival |
Other Titles |
Двойной путь к инновациям и экономическому возрождению |
Authors |
Kilgour, M.
Melnyk, V. |
ORCID | |
Keywords |
creativity creative innovations educational system divergent thinking techniques domain творчість інновації система освіти дивергентна техніка мислення область знань творчество инновации система образования дивергентная техника мышления область знаний |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Kilgour, M. The Dual Paths to Innovation & Economic Revival [Текст] /M. Kilgour, V. Melnyk // Механізм регулювання економіки. — 2011. — №3. — С.38-46. |
Abstract |
Стаття присвячена проблемам розвитку системи освіти, спрямованого на удосконалення у трудових факторів здібностей до адаптації та інноваційної діяльності. Розглянуто комбінована творча модель, яка дозволяє продемонструвати вплив творчого (креативного) вкладу на результати процесу пізнання. Показана різниця між значущою та інкрементною творчістю. У запропонованому збалансованому підході розглянуті можливості та умови впровадження досліджених концепцій в систему освіти.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632 Статья посвящена проблемам развития системы образования, направленного на усовершенствование у трудовых факторов способностей к адаптации и инновационной деятельности. Рассмотрена комбинированная творческая модель, которая позволяет продемонстрировать влияние творческого (креативного) вклада на результаты процесса познания. Показана разница между значительным и инкрементным творчеством. В предложенном сбалансированном подходе рассмотрены возможности и условия внедрения исследованных концепций в систему образования. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632 This article is engaged in the problem of educational system development to improve workforce skills to adapt and innovate. The Creative Combination Model is considered to depict the influence of creativity contribution on the results of cognitive processes. The difference between eminent and incremental creativity is considered. The possibility and the conditions of considered issues implication in educational system are described in the proposed balanced approach. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
4
Canada
1
China
1
France
5
Germany
102397
Ireland
643672
Lithuania
1
Netherlands
6027
New Zealand
2
Russia
14
Singapore
324312683
Sri Lanka
1
Sweden
1
Turkey
4
Ukraine
5666549
United Kingdom
2845326
United States
471539691
Unknown Country
805116485
Downloads
Australia
1
China
137962897
Ecuador
1
Germany
36151
Hong Kong SAR China
1
India
1
Lithuania
1
New Zealand
1
Singapore
324312684
South Korea
1
Spain
1
Ukraine
5666550
United Kingdom
24102
United States
471539692
Unknown Country
203
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kilgour_Melnyk.pdf | 497.7 kB | Adobe PDF | 939542287 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.