Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Theoretical Framework for the effect of gender on customer behaviour |
Other Titles |
Теоретическая основа влияния гендерных аспектов на поведение клиентов Теоретична основа впливу гендерних аспектів на поведінку клієнтів |
Authors |
Melnyk, V.
|
ORCID | |
Keywords |
gender differences customer behaviour marketing customer loyalty self-construal гендерные различия лояльность клиентов маркетинг поведение потребителей самоконструирование гендерні відмінності лояльність клієнтів маркетинг поведінка споживачів самоконструювання |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Melnyk, V. Theoretical Framework for the effect of gender on customer behaviour [Текст] / V. Melnyk // Механізм регулювання економіки. — 2011. — №4. — С. 58-63. |
Abstract |
This article develops a theoretical framework for the effects of gender on customer behaviour. The
article contrasts recent findings from multiple streams of literature, in particular, psychology, marketing
and sociology, to develop a conceptual framework for the influence of gender on multiple areas of
customer behaviour (e.g., customer decision making, customer loyalty, response to the advertising).
Direction for the future research and managerial implications are discussed.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650 Эта статья развивает теоретическую основу для влияния гендерного фактора на поведение клиентов. Статья противопоставляет последние данные из нескольких источников литературы, в частности, психологии, маркетинга и социологии для разработки концептуальной основы влияния пола на несколько областей поведения клиентов (например, клиент при принятии решений, лояльность клиентов, реакция на рекламу). Предложены направления для дальнейших исследований и реализации в управлении. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650 Ця стаття розвиває теоретичну основу для впливу гендерного фактору на поведінку клієнтів. Стаття протиставляє останні дані з декількох джерел літератури, зокрема, психології, маркетингу та соціології для розробки концептуальної основи впливу статі на кілька галузей поведінки клієнтів (наприклад, клієнт при прийнятті рішень, лояльність клієнтів, реакція на рекламу). Запропоновано напрями для подальших досліджень і реалізації в управлінні. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
5
Germany
322
Greece
1
Iran
1
Ireland
147140
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
12618
Pakistan
1
Philippines
1
Portugal
1
Russia
16
Singapore
52291978
Sweden
1
Taiwan
1
Turkey
2
Ukraine
1946782
United Kingdom
512869
United States
109150504
Unknown Country
1946781
Downloads
Australia
1
China
16
Germany
512868
Indonesia
1
Italy
1
Lithuania
1
Ukraine
4860826
United Kingdom
1
United States
52291977
Unknown Country
198
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnuk.pdf | 504.37 kB | Adobe PDF | 57665890 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.