Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління маркетинговими ризиками інновацій |
Other Titles |
Management of innovations marketing risks Управление маркетинговыми рисками инноваций |
Authors |
Лабурцева, О.І.
|
ORCID | |
Keywords |
інновації ризик маркетингові ризики інновацій кількісна оцінка ризику ставлення до ризику инновации риск маркетинговые риски инноваций количественная оценка риска отношение к риску innovations risk marketing risks of innovations quantitative estimation of risk attitude toward risk |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Лабурцева, О.І. Управління маркетинговими ризиками інновацій [Текст] / О.І. Лабурцева // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №4. - С.15-22. |
Abstract |
У статті розглянуто сутність інноваційного ризику. Показано, що однією з провідних його складових є маркетинговий ризик, тобто ризик того, що новий товар чи послуга не знайде достатнього попиту на ринку. Запропонована методика кількісної оцінки маркетингового ризику інновацій, що дозволяє науково обґрунтовувати управлінські рішення, спрямовані на забезпечення оптимального співвідношення сподіваного прибутку та ризику.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897 В статье рассмотрена сущность инновационного риска. Показано, что одной из главных его составляющих выступает маркетинговый риск, а именно риск того, что новый товар или услуга не найдет достаточного спроса на рынке. Предложена методика количественной оценки маркетингового риска инноваций, что позволяет научно обосновывать управленческие решения, направленные на обеспечение оптимального соотношения ожидаемой прибыли и риска. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897 In article the essence of innovative risk is considered. It is shown that one of its main components is marketing risk, namely risk that a new commodity or service will not find sufficient demand at the market. The method of innovations marketing risk quantitative estimation is offered, that allows scientifically to ground administrative decisions, directed on providing optimum correlation of the expected profit and risk. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29897 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
26867990
France
1
Germany
23891
Ireland
47773
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
54
Singapore
1
Turkey
27
Ukraine
1648757
United Kingdom
827964
United States
49117598
Unknown Country
1648756
Downloads
Australia
1
Belarus
2
Belgium
1
China
3
France
9236766
Germany
827967
Lithuania
1
Russia
13
Ukraine
80182819
United Kingdom
1
United States
49117597
Unknown Country
80182821
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_15_22.pdf | 360.5 kB | Adobe PDF | 219547992 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.