Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Установлення оптимальної ціни на новий товар |
Authors |
Чухрай, Наталія Іванівна
Беспалюк, Христина Мирославівна |
ORCID | |
Keywords |
ціна витрати методи ціноутворення PSM новий товар цена затраты методы ценообразования PSM новый товар price costs pricing methods PSM new product |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Чухрай, Н.І. Установлення оптимальної ціни на новий товар [Текст] / Н.І. Чухрай, Х.М. Беспалюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 23-33. |
Abstract |
Статтю присвячено проблемам ціноутворення на новий товар. Проведено аналіз етапів та методів ціноутворення. Запропоновано використовувати метод PSM для встановлення діапазону цін на новий споживчий товар. Наведено результати опитування потенційних клієнтів vip-дозиметра вітчизняного виробництва та визначено його оптимальну ціну.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898 Статья посвящена проблемам ценообразования на новый товар. Проведен анализ этапов и методов ценообразования. Предложен метод PSM для определения диапазона цен на новый потребительский товар. Приведены результаты опроса потенциальных клиентов vip-дозиметра отечественного производства и рассчитана его оптимальная цена. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898 The article deals with the problems of a new product pricing. The authors have analyzed the traditional pricing stages and methods. Using the method of PSM, the optimal price for a new Ukrainian dosimeter has been defined in the article. The results of the potential clients survey of the vip-dosimeter are given. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29898 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
1
France
25648
Germany
197
Ireland
115396
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
35
Singapore
1
Turkey
9
Ukraine
8109385
United Kingdom
4062710
United States
43220206
Unknown Country
8109384
Downloads
China
6
EU
1
France
4
Germany
2
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
3
Ukraine
22797436
United Kingdom
16035
United States
63642977
Unknown Country
63642977
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_23_33.pdf | 364.29 kB | Adobe PDF | 150099443 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.