Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Модель спроса на продукцию предприятия, учитывающая фактор потребительских ожиданий |
Other Titles |
Модель попиту на продукцію підприємства, що враховує фактор споживчих очікувань Demand model for production of an enterprise taking into account factor of consumer expectations |
Authors |
Потрашкова, Людмила Владимировна
|
ORCID | |
Keywords |
потенциал предприятия взаимоотношения предприятия с покупателями моделирование спроса потребительские ожидания инновационная продукция потенціал підприємства взаємовідносини підприємства із покупцями моделювання попиту споживчі очікування інноваційна продукція potential of enterprise relations between enterprise and consumers model of demand consumer expectations innovative products |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Потрашкова, Л.В. Модель спроса на продукцию предприятия, учитывающая фактор потребительских ожиданий [Текст] / Л.В. Потрашкова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 51-57. |
Abstract |
Запропоновано динамічну математичну модель попиту на інноваційну та неінноваційну продукцію підприємства, яка дозволяє оцінити майбутній попит на основі очікувань покупців відносно якості продукції підприємства. При цьому очікування покупців розглядаються як ресурсний компонент маркетингового потенціалу підприємства, що формується тривалий час під впливом характеристик продукції підприємства.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901 Предложена динамическая математическая модель спроса на инновационную и неинновационную продукцию предприятия, позволяющая оценить будущий спрос на основе учета потребительских ожиданий относительно качества продукции предприятия. При этом потребительские ожидания рассматриваются как ресурсный компонент маркетингового потенциала предприятия, формирующийся продолжительное время под влиянием характеристик продукции предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901 This article presents a dynamic mathematical model of demand for innovative and uninnovative production of enterprises. The model allows to estimate future demand as a result of consumer expectations of production quality. Consumer expectations are considered as the resource component of enterprise marketing potential. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
4
France
129936525
Germany
1756538
Indonesia
1
Ireland
268951
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
2
Russia
39
Turkey
17
Ukraine
12295241
United Kingdom
4694475
United States
743614171
Unknown Country
12295240
Downloads
China
5
Germany
11
Russia
7
Singapore
1
Ukraine
36004988
United Kingdom
1
United States
743614170
Unknown Country
96
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_51_57.pdf | 316.89 kB | Adobe PDF | 779619279 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.