Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові інновації: теоретико-методичні засади та досвід упровадження в країнах ЄС |
Other Titles |
Маркетинговые инновации: теоретико-методические основы и опыт внедрения в странах ЕС Mаrketing innovations: theoretical and methodical foundations and experience of implementation at EU countries |
Authors |
Тараненко, І.В.
|
ORCID | |
Keywords |
маркетингові інновації організаційні інновації технологічні інновації дослідження та розробки маркетинговий метод маркетинговые инновации организационные инновации технологические инновации исследования и разработки маркетинговый метод marketing innovations organizational innovations technological innovations R&D marketing method |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Тараненко, І.В. Маркетингові інновації: теоретико-методичні засади та досвід упровадження в країнах ЄС [Текст] / І.В. Тараненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 58-65. |
Abstract |
Узагальнено теоретико-методичні засади дослідження маркетингових інновацій. Установлено, що впровадження маркетингових інновацій є доцільним, зокрема, у періоди економічної нестабільності, коли підприємства особливо гостро відчувають ресурсні обмеження. Виявлені закономірності впровадження маркетингових інновацій підприємствами країн ЄС дозволили підтвердити припущення про комплементарний характер технологічних та маркетингових інновацій.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902 Обобщены теоретико-методические основы исследования маркетинговых инноваций. Установлено, что внедрение маркетинговых инноваций целесообразно, в частности, в периоды экономической нестабильности, когда предприятия особенно остро ощущают ресурсные ограничения. Выявленные закономерности внедрения маркетинговых инноваций на предприятиях стран ЕС подтверждают предположение о комплементарном характере технологических и маркетинговых инноваций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902 In the article the key theoretical and methodological bases of marketing innovation research are generalized. The fact that implementation of marketing innovations is mostly appropriate at the period of economic recession when the enterprises strongly suffer from the resources’ restrictions. The defining of basis regularities of implementing the marketing innovations by the enterprises of EU countries made possible to confirm the complementary character of non–technological and marketing innovations. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29902 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

1

7

1

3

143613

1

1

3727

20

14755404

7

1867157

941029

34333537

1867156
Downloads

2

1

3

287221

143612

41900

1

1

5109948

1

14755404

193
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_58_65.pdf | 334.67 kB | Adobe PDF | 20338287 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.