Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методологічні засади цільової ринкової орієнтації підприємства |
Other Titles |
Methodological foundations of target market enterprise orientation Методологические основы целевой рыночной ориентации предприятия |
Authors |
Карпенко, Наталія Володимирівна
|
ORCID | |
Keywords |
цільова ринкова орієнтація сегментування ринку позиціювання методи сегментування ринку критерії та показники оцінки цільового сегмента суб’єкти позиціювання етапи позиціювання целевая рыночная ориентация сегментирование рынка позиционирование методы сегментирования рынка критерии и показатели оценки целевого сегмента рынка субъекты позиционирования этапы позиционирования target market orientation market segmentation positioning methods of market segmentation criteria and indexes of target market segment estimation subjects of positioning stages of positioning |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Карпенко, Н.В. Методологічні засади цільової ринкової орієнтації підприємства [Текст] / Н.В. Карпенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 154-160. |
Abstract |
У статті автором визначено важливість цільової ринкової орієнтації, зміст якої ґрунтується на маркетингових засадах і передбачає взаємозв’язаність процесів сегментування ринку та позиціювання. Запропоновані методологічні засади проведення сегментування є результатом власних досліджень автора, а процес позиціювання розглядається як п’ятирівнева система, що утримує три етапи та два варіанти поведінки підприємства.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914 В статье автором определяется важность целевой рыночной ориентации, содержание которой основывается на маркетинговых принципах и предусматривает взаимосвязанность процессов сегментирования рынка и позиционирования. Предложенные методологические принципы проведения сегментирования являются результатом собственных исследований автора, а процесс позиционирования рассматривается через пятиуровневую систему, которая содержит три этапа и два варианта поведения предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914 In the article the author determines the importance of target market orientation maintenance which content is based on marketing principles and envisages the interrelationship of market segmentation processes and positioning. Proposed methodological principles of segmentation implementation are the result of the author’s own research, and the process of positioning is examined through the five-level system that contains three stages and two variants of organizational behavior. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
France
216371575
Germany
1180854
Ireland
101891
Lithuania
1
Netherlands
3045
Russia
40
Singapore
1
Turkey
5
Ukraine
13549284
United Kingdom
6780730
United States
684279869
Unknown Country
13549283
Downloads
China
3
EU
1
France
5
Germany
2
Indonesia
1
Italy
1
Lithuania
1
Russia
17
Ukraine
181206439
United Kingdom
1
United States
684279868
Unknown Country
319
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_154_160.pdf | 299.09 kB | Adobe PDF | 865486658 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.