Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління процесом формування креативності персоналу як фактора інноваційного розвитку підприємства |
Other Titles |
Управление процессом формирования креативности персонала как фактора инновационного развития предприятия Management of personnel creativity formation as factor of innovative enterprise development |
Authors |
Крикуненко, Дмитро Олександрович
|
ORCID | |
Keywords |
креативність управління формування креативності інноваційний розвиток модель мотивації персонал підприємства креативность управление формирования креативности инновационное развитие модель мотивации персонал предприятия creativity management formation of creativity innovation development model of motivation staff of enterprise |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Крикуненко, Д.О. Управління процесом формування креативності персоналу як фактора інноваційного розвитку підприємства [Текст] / Д.О. Крикуненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.209-216. |
Abstract |
У науковій статті розглянуто необхідність здійснення управління процесом формування креативності персоналу, що забезпечить сталий інноваційний розвиток підприємства. Проведено класифікацію компонентів креативних ресурсів працівника. Запропоновано модель мотивації, що спрямована на розвиток креативності персоналу підприємства на основі використання матеріальних і нематеріальних методів стимулювання, механізму оцінки внеску працівника у створення креативного продукту.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921 В научной статье рассмотрена необходимость осуществления управления процессом формирования креативности персонала, что обеспечит устойчивое инновационное развитие предприятия. Проведена классификация компонентов креативных ресурсов работника. Предложена модель мотивации, направленная на развитие креативности персонала предприятия на основе использования материальных и нематериальных методов стимулирования, механизма оценки вклада работника в создание креативного продукта. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921 In the scientific article necessity for managing of creative staff formation that will provide innovative enterprises sustainable development is considered. The classification of worker creative resources components is done. A model of motivation directed on development of enterprise personnel creativity through the use of material and non-material stimulation methods and estimation mechanism of worker contribution in creation of a creative product is offered. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29921 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Belgium
1
Canada
1
China
6
Finland
1
France
1
Germany
23
Ireland
57953
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
44
Sweden
1
Turkey
32
Ukraine
3341866
United Kingdom
1675637
United States
60161883
Unknown Country
60161884
Downloads
China
3
Czechia
1
France
60161884
Germany
2
Lithuania
1
Russia
11
Ukraine
9657276
United Kingdom
1
United States
60161883
Unknown Country
215
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_209_216.pdf | 311.6 kB | Adobe PDF | 129981277 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.