Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29922
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Гармонизация управления малым бизнесом: клиентоориентированный подход |
Other Titles |
Harmonisation of small business management: customer-centric approach Гармонізація управління малим бізнесом: клієнтоорієнтований підхід |
Authors |
Толмачёв, Олег Леонидович
|
ORCID | |
Keywords |
малое предприятие модель принятия управленческих решений круг постоянно обновляемых решений окружающая среда предприятия интеграция функций контролирующая функция потребителя мале підприємство модель прийняття управлінських рішень коло рішень що постійно оновлююються навколишнє середовище підприємства інтеграція функцій контролююча функція споживача small business model of decision-making constantly updated range of solutions enterprise environment integration of functions controlling function consumers |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29922 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Толмачьов, О.Л. Гармонизация управления малым бизнесом: клиентоориентированный подход [Текст] / О.Л. Толмачьов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.217-229. |
Abstract |
Шлях інновацій до споживача часто є складним з багатьох причин. Одна з головних – застосування традиційних концепцій управління там, де вони погано працюють, – у малому бізнесі. Разом із невмінням інноваторів довести свою ідею до готового продукту, який користується попитом на ринку, неправильно вибрані концепції управління часто стають причинами невдач. Автор роботи досліджує нетрадиційні підходи до управління малим підприємством. Вони стали основою для розроблення моделі прийняття управлінських рішень, що постійно оновлюються. Модель враховує характерні особливості малого бізнесу і його інноваційний потенціал.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29922 Путь инноваций к потребителю часто затруднен по многим причинам. Одна из главных – применение традиционных концепций управления там, где они плохо работают, – в малом бизнесе. В сумме с неумением инноваторов от науки довести свою идею до состояния готового продукта, который востребован на рынке, они часто приводят к неудаче. Автор настоящей работы исследует нетрадиционные подходы к управлению малым предприятием. Они послужили основой для представляемой модели принятия постоянно обновляемых управленческих решений. Модель учитывает характерные особенности малого бизнеса и его инновационный потенциал. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29922 Way of innovation to the consumer is often difficult for many reasons. One of the main – the application of traditional management concepts where they do not work – in small businesses. Together with the inability of innovators from science to bring their idea to the finished product state, which is in demand in the market, traditional concepts often lead to failure. The author of this article explores innovative approaches to the management of small businesses. Innovative approaches form the basis for making model continuously updated management decisions. The model takes into account the characteristics of small business and its capacity to innovate. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29922 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
3
France
1
Georgia
1
Germany
13
Hong Kong SAR China
1
Ireland
168996
Lithuania
1
Netherlands
6737
Russia
58
Spain
1
Turkey
19
Ukraine
2636552
United Kingdom
1325012
United States
43280242
Unknown Country
2636551
Downloads
China
2
Egypt
1
Germany
2
Ireland
1
Moldova
1
Netherlands
1
Russia
19
Ukraine
9410497
United Kingdom
1
United States
36506292
Unknown Country
158
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_217_229.pdf | 344.06 kB | Adobe PDF | 45916975 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.