Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу |
Other Titles |
Controlling of the ecological and economic enterprise security on the bases of ecomarketing Управление эколого-экономической безопасностью предприятия на основе экомаркетинга |
Authors |
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Shkola, Viktoriia Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3037-4690 |
Keywords |
екологічний маркетинг екологічний товар еколого-економічна безпека підприємство ринок экологический маркетинг экологический товар эколого-экономическая безопасность предприятие рынок ecological marketing ecological good ecological and economic security enterprise market |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Прокопенко, О.В. Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу [Текст] / О.В. Прокопенко, В.Ю. Школа // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.337-346. |
Abstract |
Розкрито економічну сутність еколого-економічної безпеки та визначено основні методологічні підходи до її дослідження. Обґрунтовано необхідність розвитку підприємства на засадах екологічного маркетингу. Запропоновано методику оцінки відповідності екологічних товарів інтересам різних суб’єктів ринку.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941 Раскрыта экономическая сущность эколого-экономической безопасности и определены основные методологические подходы к ее исследованию. Обоснована необходимость развития предприятия на основе концепции экологического маркетинга. Предложена методика оценки соответствия экологических товаров интересам разных субъектов рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941 The author of the article described the ecological and economic security concept and defined main methodological approaches to its research. The necessity of the enterprise development on the bases of ecological marketing was grounded. An estimation procedure that shows ecological goods corresponds to different market subjects' interests was suggested. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
EU
1
France
2
Germany
59683384
Greece
1
Ireland
12919537
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
5342
Norway
1
Pakistan
1
Russia
455845
Singapore
1
Slovakia
2
Turkey
4
Ukraine
859892764
United Kingdom
-1565591899
United States
1188336629
Unknown Country
859892763
Downloads
China
4
France
2
Germany
-1565591900
Hong Kong SAR China
1
Ireland
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1
Romania
1
Russia
5
Ukraine
110048
United Kingdom
1
United States
961078863
Unknown Country
326
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_337_346.pdf | 342.52 kB | Adobe PDF | -604402645 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.