Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні засади визначення параметрів ринків інноваційних турпродуктів |
Other Titles |
Methodical basis of innovative tourism products markets options determination Методические основы определения параметров рынков инновационных турпродуктов |
Authors |
Мілютіна, Юлія Сергіївна
|
ORCID | |
Keywords |
дифузія інновацій інноваційний туристичний продукт модель Френка М. Басса суперлідери лідери послідовники лідерів коефіцієнт техніки продажу диффузия инноваций инновационный туристический продукт модель Фрэнка М. Басса суперлидеры лидеры последователи лидеров коэффициент техники продаж diffusion of innovations innovative tourism product Frank M. Bass model superlidery leaders leaders followers sales technique coefficient |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Мілютіна, Ю.С. Методичні засади визначення параметрів ринків інноваційних турпродуктів [Текст] / Ю.С. Мілютіна // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.367-374. |
Abstract |
У статті досліджено можливість застосування математичної моделі Френка М. Басса для оцінки міри та часу сприйняття споживачами інноваційного туристичного продукту. Наведено авторську класифікацію цільових споживачів інноваційних турпродуктів. Обґрунтовано необхідність адаптації моделі Френка М. Басса до потреб туристичного ринку шляхом введення коефіцієнта, який би відображав специфіку персонального продажу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946 В статье исследована возможность применения математической модели Фрэнка М. Басса для оценки степени и времени восприятия потребителями инновационного туристического продукта. Приведена авторская классификация целевых потребителей инновационных турпродуктов. Обоснована необходимость адаптации модели Фрэнка М. Басса к потребностям туристического рынка путем введения коэффициента, который бы отражал специфику персональной продажи. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946 The article is investigated the applicability of the Frank M. Bass mathematical model to assess extent and timing of innovative tourism product consumers' perception. An author's classification of innovative tourism products target consumers is done. The necessity of Frank M. Bass model adaption to the needs of the tourism market by introducing a factor that would reflect the personal selling specifics is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
6155210
France
3
Germany
14
Greece
1
Ireland
53937
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
2414
Singapore
1
Spain
1
Turkey
7
Ukraine
767594
United Kingdom
388597
United States
44851908
Unknown Country
767593
Downloads
China
107876
France
3
Germany
2
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
10
Singapore
1
Ukraine
2194854
United Kingdom
1
United States
44851909
Unknown Country
52987284
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_367_374.pdf | 305.03 kB | Adobe PDF | 100141942 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.