Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30081
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінна категоризація інтелектуальних здібностей індивіда в англомовних прецедентних текстах: лінгвокогнітивний підхід
Other Titles Оценочная категоризация интеллектуальных способностей индивида в англоязычных прецедентных текстах: лингвокогнитивный подход
Evaluative categorization of human intellectual abilities in english language precedent texts: a linguo-cognitive approach
Authors Котова, А.В.
ORCID
Keywords інтелектуальні здібності людини
концептуалізація
оцінка
оцінна категоризація
прецедентний текст
интеллектуальные способности человека
концептуализация
оценка
оценочная категоризация
прецедентный текст
conceptualization
estimation
evaluative categorization
human intellectual abilities
precedent text
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30081
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Котова, А.В. Оцінна категоризація інтелектуальних здібностей індивіда в англомовних прецедентних текстах: лінгвокогнітивний підхід [Текст] / А.В. Котова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 4. — С. 42-45.
Abstract У статті розглянуто оцінну категоризацію інтелектуальних здібностей людини, репрезентовану в англійській мові з позицій лінгвокогнітивного підходу. У самому процесі оцінної категоризації виділені статична та динамічна складові. Представлено результати спроби виявлення основних оцінних категорій та їх типологічної систематизації. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30081
В статье рассмотрена оценочная категоризация интеллектуальных способностей человека в английском языке с позиций лингвокогнитивного подхода. В самом процессе оценочной категоризации выделены статическая и динамическая составляющие. Представлены результаты попытки выявления основных оценочных категорий и их типологической систематизации. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30081
In the article there has been the evaluative categorization of human intellectual abilities in the English language from the point of view of cognitive linguistics considered. Static and dynamic components are revealed within the framework of the process of evaluative categorization itself. The results of our research concerning the mainstream evaluative categories and their typological systematization are represented. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30081
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
51640
Greece Greece
1
Ireland Ireland
51642
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3335
Russia Russia
18
Singapore Singapore
5114056
Turkey Turkey
22
Ukraine Ukraine
736200
United Kingdom United Kingdom
371434
United States United States
5114058
Unknown Country Unknown Country
87

Downloads

China China
256508
France France
3
Germany Germany
256507
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1470896
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
11442500
Unknown Country Unknown Country
220

Files

File Size Format Downloads
Kotova.pdf 45.22 kB Adobe PDF 13426641

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.