Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління маркетинговими ресурсами в умовах інноваційного розвитку вітчизняних підприємств |
Other Titles |
Marketing resources management in conditions of domestic enterprises’ innovative development Управление маркетинговыми ресурсами в условиях инновационного развития отечественных предприятий |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
![]() Коваленко, Я.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
ресурси підприємства ресурсы предприятия enterprise resources маркетингові ресурси маркетинговые ресурсы marketing resources управління маркетинговими ресурсами управление маркетинговыми ресурсами marketing resource management інноваційна діяльність инновационная деятельность innovative activities |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Біловодська, О.А. Управління маркетинговими ресурсами в умовах інноваційного розвитку вітчизняних підприємств [Текст] / О.А. Біловодська, Я.А. Коваленко // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.- № 1.- С. 90-99. |
Abstract |
У статті розглянуто актуальність розмежування понять «маркетинговий потенціал» та «маркетинговий ресурс», доцільність виокремлення маркетингових ресурсів в окрему складову ресурсної бази інноваційно-спрямованого підприємства, досліджено теоретичні засади процесу управління маркетинговими ресурсами на інноваційно-спрямованому підприємстві, запропоновано авторський підхід до класифікації маркетингових ресурсів та формування принципів їх управління.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386 В статье рассмотрена актуальность разграничения понятий «маркетинговый потенциал» и «маркетинговый ресурс», целесообразность выделения маркетинговых ресурсов в отдельную составляющую ресурсной базы инновационно ориентированного предприятия, исследованы теоретические основы процесса управления маркетинговыми ресурсами на инновационно ориентированном предприятии, предложен авторский подход к классификации маркетинговых ресурсов и формированию принципов их управления. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386 In the article the urgency of differentiation of concepts «marketing potential» and «marketing resource» is examined. The appropriateness of marketing resources allocation into a separate part of the resource base of innovation-directed enterprises is defined. Theoretical bases of marketing resources management for innovation-oriented enterprise are investigated. The author's approach to classification of marketing resources and formation of principles of their management is offered. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

4

4

2

9

20935

133206

1

1

1

21

1

2

6

2161710

1084664

45419237

2161709
Downloads

1

11

2

1

1

3

1

6

1

2161711

1

45419238

192
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska O.A. Upravlinnia.pdf | 373.41 kB | Adobe PDF | 47581169 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.