Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30387
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інформаційні системи й технології в системі маркетингу залізничного транспорту
Other Titles Информационные системы и технологии в системе маркетинга железнодорожного транспорта
Information systems and technology in the marketing of railway transport
Authors Жарська, І.О.
ORCID
Keywords залізничний транспорт
железнодорожный транспорт
railway transport
маркетинг
marketing
автоматизована система управління
автоматизированная система управления
automated control system
система маркетинговой информации
система маркетингової інформації
marketing information system
сбыт
збутова політика
маркетингова комунікативна політика
маркетинговые коммуникации
marketing communication policy
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30387
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Жарська, І.О. Інформаційні системи й технології в системі маркетингу залізничного транспорту [Текст] / І.О. Жарська // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.- № 1.- С. 100-111.
Abstract У статті охарактеризовано загальну систему управління залізничним транспортом та визначено місце в ній маркетингової системи. Визначено недоліки існуючої маркетингової системи. Розглянуто основні автоматизовані системи управління, які останніми роками були впроваджені в систему збуту послуг. Розглянуто зарубіжний досвід з організації продажу пасажирських залізничних квитків. Проведено порівняльний аналіз web-сайтів українських та закордонних залізниць та визначено основні недоліки українського сайта. Розроблено методичні основи формування системи маркетингової інформації підприємства залізничного транспорту. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30387
Охарактеризована общая система управления железнодорожным транспортом и определено место в ней маркетинговой системы. Выделены недостатки существующей маркетинговой системы. Рассмотрены основные автоматизированные системы управления, которые в последние годы были внедрены в систему сбыта услуг. Рассмотрен зарубежный опыт организации продаж пассажирских билетов. Проведен сравнительный анализ сайтов украинских и зарубежных железных дорог и определены основные недостатки украинского сайта. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30387
The aim of the article is to improve the system of theoretical, methodological and methodic background for the implementation of information technology in the marketing system of the railway undertaking. The article identifies the necessity of marketing use in companies which are natural monopolies. Besides the general system of railway transport is described and its place in the marketing system is defined. The existing deficiencies of marketing system have been detected. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30387
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
China China
505963101
EU EU
1
France France
17
Germany Germany
113541
Greece Greece
29623
Ireland Ireland
784309
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
24
Turkey Turkey
10
Ukraine Ukraine
108792266
United Kingdom United Kingdom
54406007
United States United States
-256286089
Unknown Country Unknown Country
936397891

Downloads

China China
-1035167257
Czechia Czechia
1
EU EU
5
France France
22
Germany Germany
2742826
Ireland Ireland
1
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
28
Ukraine Ukraine
305182717
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1035167258
Unknown Country Unknown Country
522595078

Files

File Size Format Downloads
Zharska I.O. Informatsiyni.pdf 529.67 kB Adobe PDF -1239813833

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.