Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs |
Other Titles |
Моделирование кооперативной прибыли производителя и ритейлера с учетом рекламных отчислений Моделювання кооперативного прибутку виробника та рітейлера з урахуванням рекламних витрат |
Authors |
Zavirukha, A.O.
Bludova, T.V. |
ORCID | |
Keywords |
income прибуток прибыль optimization оптимізація оптимизация dimensionless безрозмірний безразмерный cooperative advertising кооперативна реклама кооперативная реклама |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Zavirukha, A.O. Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs [Текст] / А.О. Zavirukha, T.V. Bludova // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.-№ 1.- С. 122-128. |
Abstract |
У статті приведена логічно-структурна схема корегування сумісних витрат на рекламу в логістичному ланцюжку підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі. Розглянуто прибуток сумісної взаємодії підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі за умови лінійності функції попиту та нелінійної функції реакції рекламних асигнувань. Уведено систему безрозмірних змінних для формування функції сумісного доходу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 В статье приведена логическая структурная схема корректировки совместных затрат на рекламу в логистической цепочке предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли. Рассмотрены прибыль совместного взаимодействия предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли при условии линейности функции спроса и нелинейной функции реакции рекламных ассигнований. Введена система безразмерных переменных для формирования функции совместного дохода. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 The paper represents logical block diagram of cooperative advertising costs adjustment in manufacturer and retailer’s logistics chain. Manufacturer and retailer’s joint interaction profit is considered provided linear demand function and nonlinear response function of advertising expenditures. Dimensionless variables system is introduced to form cooperative income function. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

-1509656482

1

-1374335242

1

106656674

114846

1

3061942

1

1

1

25

-1794739755

1

3

337588692

168805000

-1878979873

1339751951

114848
Downloads

-1374335244

2

1

1

1

1

1

1012762050

1

-1878979872

132

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zavirukha A.O. Modeluvannia.pdf | 389.92 kB | Adobe PDF | 2054414371 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.