Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs
Other Titles Моделирование кооперативной прибыли производителя и ритейлера с учетом рекламных отчислений
Моделювання кооперативного прибутку виробника та рітейлера з урахуванням рекламних витрат
Authors Zavirukha, A.O.
Bludova, T.V.
ORCID
Keywords income
прибуток
прибыль
optimization
оптимізація
оптимизация
dimensionless
безрозмірний
безразмерный
cooperative advertising
кооперативна реклама
кооперативная реклама
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Zavirukha, A.O. Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs [Текст] / А.О. Zavirukha, T.V. Bludova // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.-№ 1.- С. 122-128.
Abstract У статті приведена логічно-структурна схема корегування сумісних витрат на рекламу в логістичному ланцюжку підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі. Розглянуто прибуток сумісної взаємодії підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі за умови лінійності функції попиту та нелінійної функції реакції рекламних асигнувань. Уведено систему безрозмірних змінних для формування функції сумісного доходу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
В статье приведена логическая структурная схема корректировки совместных затрат на рекламу в логистической цепочке предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли. Рассмотрены прибыль совместного взаимодействия предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли при условии линейности функции спроса и нелинейной функции реакции рекламных ассигнований. Введена система безразмерных переменных для формирования функции совместного дохода. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
The paper represents logical block diagram of cooperative advertising costs adjustment in manufacturer and retailer’s logistics chain. Manufacturer and retailer’s joint interaction profit is considered provided linear demand function and nonlinear response function of advertising expenditures. Dimensionless variables system is introduced to form cooperative income function. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-1509656482
Belgium Belgium
1
China China
-1374335242
France France
1
Germany Germany
106656674
Greece Greece
114846
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
3061942
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Russia Russia
25
Singapore Singapore
-1794739755
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
337588692
United Kingdom United Kingdom
168805000
United States United States
-1878979873
Unknown Country Unknown Country
337588691
Vietnam Vietnam
114848

Downloads

China China
-1374335244
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1012762050
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1878979872
Unknown Country Unknown Country
132
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Zavirukha A.O. Modeluvannia.pdf 389.92 kB Adobe PDF 2054414371

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.