Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs |
Other Titles |
Моделирование кооперативной прибыли производителя и ритейлера с учетом рекламных отчислений Моделювання кооперативного прибутку виробника та рітейлера з урахуванням рекламних витрат |
Authors |
Zavirukha, A.O.
Bludova, T.V. |
ORCID | |
Keywords |
income прибуток прибыль optimization оптимізація оптимизация dimensionless безрозмірний безразмерный cooperative advertising кооперативна реклама кооперативная реклама |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Zavirukha, A.O. Modeling of manufacturer and retailer cooperative income considering advertising costs [Текст] / А.О. Zavirukha, T.V. Bludova // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.-№ 1.- С. 122-128. |
Abstract |
У статті приведена логічно-структурна схема корегування сумісних витрат на рекламу в логістичному ланцюжку підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі. Розглянуто прибуток сумісної взаємодії підприємства-виробника та підприємства роздрібної торгівлі за умови лінійності функції попиту та нелінійної функції реакції рекламних асигнувань. Уведено систему безрозмірних змінних для формування функції сумісного доходу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 В статье приведена логическая структурная схема корректировки совместных затрат на рекламу в логистической цепочке предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли. Рассмотрены прибыль совместного взаимодействия предприятия-изготовителя и предприятия розничной торговли при условии линейности функции спроса и нелинейной функции реакции рекламных ассигнований. Введена система безразмерных переменных для формирования функции совместного дохода. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 The paper represents logical block diagram of cooperative advertising costs adjustment in manufacturer and retailer’s logistics chain. Manufacturer and retailer’s joint interaction profit is considered provided linear demand function and nonlinear response function of advertising expenditures. Dimensionless variables system is introduced to form cooperative income function. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30389 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-1509656482
Belgium
1
China
-1374335242
France
1
Germany
106656674
Greece
114846
Hong Kong SAR China
1
Ireland
3061942
Lithuania
1
Netherlands
1
New Zealand
1
Russia
25
Singapore
-1794739755
Sweden
1
Turkey
3
Ukraine
337588692
United Kingdom
168805000
United States
-1878979873
Unknown Country
337588691
Vietnam
114848
Downloads
China
-1374335244
Germany
2
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Russia
1
Taiwan
1
Ukraine
1012762050
United Kingdom
1
United States
-1878979872
Unknown Country
132
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zavirukha A.O. Modeluvannia.pdf | 389.92 kB | Adobe PDF | 2054414371 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.