Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30391
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Инновационная модель структуры личности: психологические аспекты управления инновациями |
Other Titles |
Innovative model of personality structure: psychological aspects of innovative management Інноваційна модель структури особистості: психологічні аспекти управління інноваціями |
Authors |
Полозов, А.А.
|
ORCID | |
Keywords |
личность особистість personality психотипы психотипи psyhotypes модели моделі models мотивы мотиви motivations тестирование тестування testing управление инновационной деятельностью управління інноваційною діяльністю management of innovative activity |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30391 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Полозов, А.А. Инновационная модель структуры личности: психологические аспекты управления инновациями [Текст] / А.А. Полозов // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.- № 1.- С. 138-149. |
Abstract |
Статья посвящена интеграции различных представлений о структуре личности. Выделены доктрины, предполагающие в структуре личности определенные психотипы. Автором была проведена оценка их состоятельности по сходимости (степени идентичности) ответов на одни и те же вопросы людей с одинаковыми выделенными психотипами. При этом сходимость ответов существенно повышается, если предполагать, что в структуре личности есть место и типу личности, и типу характера. Она оказалась существенно выше сходимости ответов людей, имеющими одинаковые только тип характера или только тип личности. Полученные результаты позволяют более полно и всесторонне формировать систему мотивации команды инновационного проекта, потребителей инноваций, повысить эффективность управления инновационной деятельностью.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30391 Стаття присвячена інтеграції різних уявлень про структуру особистості. Виділено доктрини, що передбачають у структурі особистості певні психотипи. Автором була проведена оцінка їх здатності до збіжності (ступеня ідентичності) відповідей на одні і ті ж питання людей з однаковими психотипами. При цьому збіжність відповідей істотно підвищується, якщо припускати, що в структурі особистості є місце і типу особистості, і типу характеру. Вона виявилася істотно вищою збіжності відповідей людей, що мають однакові тільки тип характеру або тільки тип особистості. Отримані результати дозволяють більш повно і всебічно формувати систему мотивації команди інноваційного проекту, споживачів інновацій, підвищити ефективність управління інноваційною діяльністю. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30391 Article focuses on the integration of different views on the structure of personality. There are a lot of minds about the individual structure that are not integrated because of the method lack for evaluating the effectiveness of each of them. Some doctrines that involve a certain personality structure are selected. Their viability was estimated by convergence of (degree of identity) responses to the same questions from people with the same certain psyhotypes. It is obvious that the convergence of responses is significantly increased, if we assume that it is necessary to include the type of person and the type of character in the structure of personality. It was significantly higher than in responses of people that have the same type of character or only just the type of personality. The purpose of the article is to offer the variant of integrating the various psychological doctrines. This variant must have higher convergence of expected and actual behavior of selected groups than any of the local concepts. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30391 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Belgium
77863023
Canada
1
China
8
France
1
Germany
788431
Greece
28146
Ireland
211182
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Russia
26
Singapore
1
Turkey
11
Ukraine
7119408
United Kingdom
3569086
United States
77863026
Unknown Country
7119407
Downloads
Belarus
1
Germany
2
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Norway
1
Russia
6
Singapore
1
Ukraine
21355887
United Kingdom
1
United States
40191599
Unknown Country
279
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Polozov A.A. Bnnovatsionnaia.pdf | 455.32 kB | Adobe PDF | 61547780 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.