Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31037
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Обучение иностранных учащихся русской интонации |
Authors |
Khomula, Nina Andriivna
|
ORCID | |
Keywords |
навчання обучение training интонация інтонація intonation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31037 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Хомула, Н.А. Обучение иностранных учащихся русской интонации [Текст] / Н.А. Хомула // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали Всеукраїнської наукової конференції викладачів, аспірантів, співробітників та студентів факультету іноземної філології та соціальних комунікацій, м. Суми, 19-20 квітня 2013 р. / Відп. за вип. В.В. Опанасюк. — Суми : СумДУ, 2013. — Ч.2. — С. 42-43. |
Abstract |
Интонация, являясь смыслоразличительным средством языка, выполняет прагматическую функцию и выражает речевую интенцию говорящего. Важно сообщить иностранному учащемуся не только языковые модели, но и интонационную структуру выражения речевого акта, т.е. привить навыки и умения использовать интонацию как средство выражения цели вступления в коммуникацию.
При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31037 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Belgium
1
Canada
1
China
1
Germany
129005
Greece
1
Hungary
1
Ireland
32579
Kyrgyzstan
38286971
Lithuania
1
Netherlands
3
Russia
2844
Turkey
12
Ukraine
1950638
United Kingdom
980987
United States
16620129
Unknown Country
1950637
Downloads
Azerbaijan
1
Belarus
1
Belgium
1
China
3
France
1
Germany
2
Ireland
1
Italy
1
Kazakhstan
1
Kyrgyzstan
38286970
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
12
Ukraine
5786708
United Kingdom
1
United States
11203418
Unknown Country
104
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomula_intonatsiya.pdf | 245.41 kB | Adobe PDF | 55277228 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.