Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Научные основы маркетинга инноваций |
Other Titles |
Наукові основи маркетингу інновацій Scientific bases of marketing of the innovations |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna Перерва, Петро Григорович Перерва, Петр Тригорьевич Pererva, Petro Grigorovich Prokopenko, Olha Volodymyrivna Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych Karpishchenko, Oleksandr Oleksiiovych Makhnusha, Svitlana Mykhailivna Mitsura, Olena Oleksiivna Holysheva, Yevheniia Oleksiivna Domashenko, Maryna Dmytrivna Кобєлєва, Е. Кобелева, Е. Kobeleva, E. Saher, Liudmyla Yuriivna Ткачова, Н Tkachova, N. P. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0002-1557-3819 http://orcid.org/0000-0002-6987-8992 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
маркетинг инноваций инновационный процесс организационно-экономическое обеспечение инвестиционное обеспечение инноваций инновационные технологии анализ и формирование конъюнктуры рынка управление инновационными рисками интеллектуальная собственность мотивация потребления инноваций эффективность маркетинговых коммуникаций маркетинг інновацій інноваційний процес організаційно-економічне забезпечення інвестиційне забезпечення інновацій інноваційні технології аналіз і формування кон'юнктури ринку управпіння інноваційними ризиками інтелектуальна власність мотивація споживання інновацій ефективність маркетингових комунікацій marketing of innovations innovation process organizational-economic guarantee investment guarantee of innovations innovation technologies analysis and the formation of market behavior control of innovation risks intellectual property motivation of the consumption of innovations effectiveness of the marketing communications |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392 |
Publisher | ООО "Печатный дом "Папирус" |
License | |
Citation | Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 3. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 334 с. |
Abstract |
У монографії викладено методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Викладено підходи до організаційно-економічного забезпечення інноваційного процесу на основі принципів маркетингу, інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності. Запропоновано інноваційні технології формування й оцінки кон'юнктури ринку. Розкрито практичні аспекти управління інноваційними ризиками. Показано роль об'єктів інтелектуальної власності в маркетинговій і інноваційній діяльності підприємства. Удосконалено підходи до мотивації споживання продуктових інновацій, а також до оцінки ефективності маркетингових комунікацій.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392 В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Изложены подходы к организационно-экономическому обеспечению инновационного процесса на основе принципов маркетинга, инвестиционному обеспечению инновационной деятельности. Предложены инновационные технологии формирования и оценки конъюнктуры рынка. Раскрыты практические аспекты управления инновационными рисками. Показана роль объектов интеллектуальной собственности в маркетинговой и инновационной деятельности предприятия. Усовершенствованы подходы к мотивации потребления продуктовых инноваций, а также к оценке эффективности маркетинговых коммуникаций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392 In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. Approaches to the organizational-economic guarantee of an innovation process on the basis of the principles of marketing, the investment guarantee of innovation activity are presented. The innovation technologies of formation and estimation of market behavior are proposed. The practical aspects of control of innovation risks are opened. The role of the objects of intellectual property in the marketing and innovation activity of enterprise is shown. Are to improve approaches to the motivation of the consumption of product innovations, and also to the estimation of the effectiveness of marketing communications. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belarus
1
Bulgaria
1
China
2
Czechia
2
Denmark
1
France
2
Germany
21
Ireland
292804
Italy
2
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Morocco
1
Netherlands
4398
Norway
1
Pakistan
2
Poland
3
Romania
1
Russia
17
Slovakia
2
Spain
3
Sweden
1
Turkey
4
Ukraine
711240739
United Arab Emirates
1
United Kingdom
806625188
United States
1777073418
Unknown Country
613502160
Downloads
Azerbaijan
1
Belarus
221037338
Bulgaria
1
Canada
1
China
2
Czechia
1
EU
4
Estonia
2
Finland
221037339
France
50645
Germany
991651319
Japan
1
Kazakhstan
2215
Kyrgyzstan
3
Lithuania
1
Moldova
2
Netherlands
1
Poland
1
Romania
11
Russia
991651303
Sweden
1
Thailand
50650
Ukraine
711240740
United Kingdom
806625184
United States
972819911
Unknown Country
613502161
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_market_innov_t3.pdf | 5.43 MB | Adobe PDF | 1234701543 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.