Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах |
Other Titles |
Research of factors of marketing pricing at domestic industrial enterprises Исследование факторов маркетингового ценообразования на отечественных промышленных предриятиях |
Authors |
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna
Riabchenko, Iryna Mykhailivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1557-3819 |
Keywords |
ціна ціноутворення фактори ціноутворення промислові підприємства цена ценообразование факторы ценообразования промышленные предприятия price pricing pricing factors price policy industrial enterprises |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Божкова, В.В. Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах [Текст] / В.В. Божкова, І.М. Рябченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - № 2. - С. 40-48 |
Abstract |
У статті досліджено та систематизовано фактори маркетингового ціноутворення,
визначено їх характерні риси. Надано пропозиції щодо удосконалення процесу ціноутворення для
вітчизняних промислових підприємств.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480 В статье исследовано и систематизировано факторы маркетингового ценообразования, определены их характерные черты. Предоставлены предложения по усовершенствованию процесса ценообразования для отечественных промышленных предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480 The aim of the article. The purpose of the article is research and systematization of factors of marketing pricing, which affect on realization of products of industrial enterprises. Works of domestic and foreign scientists on this issue were analysed. Traditionally pricing factors are classified into two groups: internal (controlled) and external (uncontrolled). Such division of factors is the first stage of pricing system analysis. On the second stage of analysis each of these groups is divided by certain criterion. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Brazil
1
China
5
Czechia
1300342175
EU
1
France
3
Germany
1300342204
Greece
1
Ireland
1669421061
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
20798356
Russia
37
Singapore
1
Slovakia
3
Sweden
1
Turkey
5
Ukraine
955554191
United Kingdom
164092
United States
-1209578544
Unknown Country
167652
Downloads
Austria
360407540
Bulgaria
619765
Canada
1
China
2
Czechia
1300342149
Denmark
1
EU
3
Estonia
1
Finland
1484790
France
360407507
Germany
1181743752
Gibraltar
1
Ireland
229921256
Israel
1
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1669421063
Nigeria
1
Norway
1
Poland
229921259
Romania
1181743756
Russia
267939339
Singapore
1
Switzerland
114059884
Turkey
3214825
Ukraine
1181743757
United Kingdom
82972710
United States
-1209578543
Unknown Country
1300342191
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bozhkova_Ryabchenko_Tsinoutvorennya.pdf | 533.72 kB | Adobe PDF | -333227577 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.