Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах
Other Titles Research of factors of marketing pricing at domestic industrial enterprises
Исследование факторов маркетингового ценообразования на отечественных промышленных предриятиях
Authors Bozhkova, Viktoriia Viktorivna  
Riabchenko, Iryna Mykhailivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1557-3819
Keywords ціна
ціноутворення
фактори ціноутворення
промислові підприємства
цена
ценообразование
факторы ценообразования
промышленные предприятия
price
pricing
pricing factors
price policy
industrial enterprises
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Божкова, В.В. Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах [Текст] / В.В. Божкова, І.М. Рябченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - № 2. - С. 40-48
Abstract У статті досліджено та систематизовано фактори маркетингового ціноутворення, визначено їх характерні риси. Надано пропозиції щодо удосконалення процесу ціноутворення для вітчизняних промислових підприємств. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
В статье исследовано и систематизировано факторы маркетингового ценообразования, определены их характерные черты. Предоставлены предложения по усовершенствованию процесса ценообразования для отечественных промышленных предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
The aim of the article. The purpose of the article is research and systematization of factors of marketing pricing, which affect on realization of products of industrial enterprises. Works of domestic and foreign scientists on this issue were analysed. Traditionally pricing factors are classified into two groups: internal (controlled) and external (uncontrolled). Such division of factors is the first stage of pricing system analysis. On the second stage of analysis each of these groups is divided by certain criterion. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Brazil Brazil
1
China China
5
Czechia Czechia
1300342175
EU EU
1
France France
3
Germany Germany
1300342204
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1669421061
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
20798356
Russia Russia
37
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
3
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
955554191
United Kingdom United Kingdom
164092
United States United States
-1209578544
Unknown Country Unknown Country
167652

Downloads

Austria Austria
360407540
Bulgaria Bulgaria
619765
Canada Canada
1
China China
2
Czechia Czechia
1300342149
Denmark Denmark
1
EU EU
3
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1484790
France France
360407507
Germany Germany
1181743752
Gibraltar Gibraltar
1
Ireland Ireland
229921256
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1669421063
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Poland Poland
229921259
Romania Romania
1181743756
Russia Russia
267939339
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
114059884
Turkey Turkey
3214825
Ukraine Ukraine
1181743757
United Kingdom United Kingdom
82972710
United States United States
-1209578543
Unknown Country Unknown Country
1300342191

Files

File Size Format Downloads
Bozhkova_Ryabchenko_Tsinoutvorennya.pdf 533.72 kB Adobe PDF -333227577

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.