Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31497
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичне забезпечення оцінки стану корпоративної культури підприємства |
Other Titles |
Methodical support of assessment of enterprise corporate culture Методическое обеспечение оценки состояния корпоративной культуры предприятия |
Authors |
Ovcharenko, Maksym Ivanovych
Червякова, С.В. |
ORCID | |
Keywords |
корпоративна культура інтегральний показник оцінки корпоративної культури кваліметричний підхід метод аналізу ієрархій корпоративная культура интегральный показатель оценки корпоративной культуры квалиметрический подход метод анализа иерархий corporate culture corporate culture assessment qualimetrical approach analytic hierarchy process |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31497 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Овчаренко, М.І. Методичне забезпечення оцінки стану корпоративної культури підприємства [Текст] / М.І. Овчаренко, С.В. Червякова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - № 2. - С. 130-141 |
Abstract |
У статті узагальнено існуючі теоретичні підходи щодо оцінки корпоративної культури
підприємства і визначено переваги та недоліки існуючих методик оцінювання. Авторами
запропоновано науково-методичний підхід до оцінки стану корпоративної культури на основі
побудови інтегрального показника, який враховує складові, що характеризують інтелектуальний,
духовний та соціальний стан на підприємстві. Цей підхід дозволяє визначити вплив кожної зі
складових на загальний рівень ефективності.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31497 В статье обобщены существующие теоретические подходы к оценке корпоративной культуры предприятия и определены преимущества и недостатки существующих методик оценки. Автором предложен научно-методический подход оценки состояния корпоративной культуры на основе построения интегрального показателя, который учитывает составляющие, характеризующие интеллектуальное, духовное и социальное состояния на предприятии. Данный подход позволяет определить влияние каждой из составляющих на общий уровень эффективности. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31497 The article summarizes the existing theoretical approaches to the assessment of corporate culture of enterprise and defined the benefits and shortcomings of existing assessment methods. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31497 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Austria
1
China
186395
Czechia
1
EU
2
France
542801
Germany
1583365774
Indonesia
1
Ireland
50839050
Lithuania
1
Mongolia
1
Pakistan
1
Russia
16
Singapore
1
Sweden
2
Switzerland
4831539
Turkey
4
Ukraine
-1408882804
United Kingdom
947434404
United States
-2013715602
Unknown Country
1894756968
Downloads
Bulgaria
1
China
794098659
Czechia
1
EU
8
France
542802
Germany
430070674
India
1
Indonesia
1
Italy
3
Japan
1
Lithuania
1
Poland
300202761
Russia
42
Switzerland
1
Ukraine
1059358561
United Kingdom
430070679
United States
-2013715604
Unknown Country
1059358562
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ovcharenko_Chervyakova_Korporatyvna_kultura_pidpryemstva.pdf | 581.44 kB | Adobe PDF | 2059987154 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.