Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31808
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title WEB-культура как составляющая устойчивого развития организации
Other Titles WEB-культура як складова стійкого розвитку організації
WEB-culture as the component of the steady development of the organization
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Shypulina, Yuliia Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
http://orcid.org/0000-0002-8133-578X
Keywords интернет-технологии
WEB-культура
виртуальное пространство
бизнес-школа
корпоративная культура
инновационная культура
інтернет-технології
WEB-культура
віртуальний простір
бізнес-школа
корпоративна культура
інноваційна культура
internet technology
WEB-culture
a virtual space
the business school
corporate culture
innovative culture
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31808
Publisher Евро-Експерт ЕООД
License
Citation Ильяшенко С.Н. WEB-культура как составляющая устойчивого развития организации / С.Н. Ильяшенко, Ю.С. Шипулина // Устойчиво развитие, 2013. – Выпуск 8-й. – С. 32-36.
Abstract Останнім часом усе більше організацій переносять свою діяльність у віртуальний простір. Інтернет-технології надають величезні можливості для бізнесу. Однак, як показує проведений аналіз, далеко не всі організації вміють ефективно використовувати інтернет-технології у своїй діяльності. Тому поняття інтернет-культури стає усе більше актуальним. У даній статті запропоноване авторське визначення поняття WEB-культури організації, показано її місце в корпоративній і інноваційній культурі, визначені основні її елементи, запропоновано методичний підхід до оцінки її рівня. Доведено, що однією з галузей, у якій розвиток WEB-культури йде найбільш стрімкими темпами, є вища освіта і наука. Виконаний за авторською методикою аналіз WEB-культури організації на прикладі бізнес-школи СумДУ показав її адекватність і результативність. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31808
В последнее время все больше организаций переносят свою деятельнсть в виртуальное пространство. Интернет-технологии предоставляют огромные возможности для бизнеса. Однако, как показывает проведенный анализ, далеко не все организации умеют эффективно использовать интерент-технологии в своей деятельности. Поэтому понятие интернет-культуры становится все более актуальным. В данной статье предложено авторское определение понятия WEB-культуры организации, показано ее место в корпоративной и инновационной культуре, определены основные ее элементы, предложен методический подход к оценке ее уровня. Доказано, что одной из отраслей, в которой развитие WEB-культуры идет наиболее быстрыми темпами, является высшее образование и наука. Выполненный по авторской методике анализ WEB-культуры организации на примере бизнес-школы СумГУ показал ее адекватность и результативность. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31808
Nowadays more and more organizations shift their activity into the virtual space. Internet technologies provide huge abilities for business. However, as the held analysis shows, not all organizations can use Internet technologies effectively in their activity. Therefore the definition of Internet culture becomes more and more actual. This article suggests the author’s definition of WEB-culture of the organization, shows its place in corporative and innovative culture, determines its basic elements, suggests the methodological approach to the evaluation of its level. It is proved that higher education and science are the fields in which WEB-culture develops rapidly. The analysis of WEB-culture of the organization was made on the basis of the author’s method on the example of the business school of SumSU. It showed its adequacy and effectiveness. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31808
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belgium Belgium
437060119
Canada Canada
1
China China
117045187
France France
2
Germany Germany
306791
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1106301
Japan Japan
58522594
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
13925
Poland Poland
2
Russia Russia
50
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
21
Ukraine Ukraine
10375080
United Kingdom United Kingdom
5224708
United States United States
234090370
Unknown Country Unknown Country
874120237

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
120824
China China
9182
Estonia Estonia
6
France France
2
Germany Germany
4
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
2
Russia Russia
400
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
31120623
United Kingdom United Kingdom
74337
United States United States
31120623
Unknown Country Unknown Country
361
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Ilyashenko_web_kult.pdf 384.62 kB Adobe PDF 62446372

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.