Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості |
Other Titles |
Принципы управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности Management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients |
Authors |
Свірідова, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
привлекательность принцип предприятие взаимодействие интерес управление підприємство привабливість взаємодія інтерес управління attractiveness principle enterprise interaction interest management |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Свірідова, О.В. Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості [Текст] / О.В. Свірідова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 45-52. |
Abstract |
В статье определена сущность продуцента и реципиентов привлекательности, приведен их состав. Учитывая содержание взаимодействия продуцента и реципиентов привлекательности, обоснованы возможность и необходимость соблюдения общенаучных и производных принципов управления. Проведено исследование совокупности принципов управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности, которые объединены в такие группы, как классические принципы управления, общие, структурные и производные (специфические) принципы. Главной целью установленной системы принципов является содействие укреплению единства управления и целенаправленности взаимодействия продуцента и реципиентов рыночной привлекательности.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448 The article is devoted to the definition of the content of interaction between attractiveness producer and its recipients through the prism of general and derived management principles. Actuality of this article is caused by the formation of long-term relationships between business subjects. The main aim of these relationships is attracting and using of resources to further joint production and benefits distribution from these activities. Formation of such long-term relationships in condition of high competitiveness is one of the urgent problems of modern enterprises. In this regard, the traditional management principles are supplemented by the principles of the interaction and attractiveness managing. The purpose of the article is further improving of management principles through the establishment of specific management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448 У статті визначено сутність продуцента та реципієнтів привабливості, наведено їх склад. Ураховуючи зміст взаємодії продуцента та реципієнтів привабливості, обґрунтовано можливість та необхідність дотримання загальнонаукових та похідних принципів управління. Проведено дослідження сукупності принципів управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості, які об’єднано у такі групи, як класичні принципи управління, загальні, структурні та похідні (специфічні) принципи. Головною метою встановленої системи принципів є сприяння зміцненню єдності управління і цілеспрямованості взаємодії продуцентів та реципієнтів привабливості. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

36791

2

1345664801

1696344

1

3203

8

1161456596

15

1214159089

73539595

1161456595

1473157877
Downloads

4

1

6

54717044

1

2

1

1214159090

1

1345664802

77
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sviridova_attractiveness.pdf | 797.12 kB | Adobe PDF | -1680426267 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.