Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів промислових підприємств |
Other Titles |
The balanced business portfolio evaluation procedure at industrial enterprises Процедура оценивания сбалансированности портфеля бизнесов промышленных предприятий |
Authors |
Яворська, К.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
портфель бізнесів портфель бизнесов business portfolio бізнес-напрямок бизнес-направление business direction стратегическая единица бизнеса стратегічна одиниця бізнесу strategic business unit підтримувальний вид ринкової діяльності поддерживающий вид рыночной деятельности supporting market activity портфельный анализ портфельний аналіз portfolio analysis процедура оценки сбалансированности портфеля бизнесов процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів balanced business portfolio evaluation procedure |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Яворська, К.Ю. Процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів промислових підприємств [Текст] / К.Ю. Яворська // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 146-153. |
Abstract |
У статті проаналізовані сучасні особливості маркетингового підходу до оцінювання збалансованості портфеля бізнесів. Уточнено категорію «портфель бізнесів», що дало можливість оцінювати портфель бізнесів із точки зору сукупності бізнес-напрямків. Запропоновано процедуру оцінювання портфеля бізнесів у рамках маркетингового підходу, яка базується на моделі, що дозволяє обґрунтувати доцільність об’єднання складових портфеля бізнесів у бізнес-напрямки.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463 В статье проанализированы современные особенности маркетингового подхода к оцениванию сбалансированности портфеля бизнесов. Уточнена категория «портфель бизнесов», что предоставило возможность рассматривать портфель бизнесов с точки зрения совокупности бизнес-направлений. Предложена процедура оценивания портфеля бизнесов в рамках маркетингового подхода, основанная на модели целесообразности объединения составляющих портфеля бизнесов в бизнес-направления. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463 The aim of the article is to identify marketing aspects of balanced business portfolio evaluation; to form its procedure, which includes set of certain steps; to prove expediency of strategic business units integration into balanced business directions. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
France
1
Germany
10
Ireland
32674
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
2334
Russia
13
Sweden
1
Turkey
5
Ukraine
2064751
United Kingdom
186709
United States
12685752
Unknown Country
368748
Downloads
China
2
Czechia
1
Germany
2
Lithuania
1
Russia
5
Ukraine
1105502
United Kingdom
1
United States
12685751
Unknown Country
162
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yavorska_business portfolio.pdf | 532.21 kB | Adobe PDF | 13791427 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.