Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів промислових підприємств
Other Titles The balanced business portfolio evaluation procedure at industrial enterprises
Процедура оценивания сбалансированности портфеля бизнесов промышленных предприятий
Authors Яворська, К.Ю.
ORCID
Keywords портфель бізнесів
портфель бизнесов
business portfolio
бізнес-напрямок
бизнес-направление
business direction
стратегическая единица бизнеса
стратегічна одиниця бізнесу
strategic business unit
підтримувальний вид ринкової діяльності
поддерживающий вид рыночной деятельности
supporting market activity
портфельный анализ
портфельний аналіз
portfolio analysis
процедура оценки сбалансированности портфеля бизнесов
процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів
balanced business portfolio evaluation procedure
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яворська, К.Ю. Процедура оцінювання збалансованості портфеля бізнесів промислових підприємств [Текст] / К.Ю. Яворська // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 146-153.
Abstract У статті проаналізовані сучасні особливості маркетингового підходу до оцінювання збалансованості портфеля бізнесів. Уточнено категорію «портфель бізнесів», що дало можливість оцінювати портфель бізнесів із точки зору сукупності бізнес-напрямків. Запропоновано процедуру оцінювання портфеля бізнесів у рамках маркетингового підходу, яка базується на моделі, що дозволяє обґрунтувати доцільність об’єднання складових портфеля бізнесів у бізнес-напрямки. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
В статье проанализированы современные особенности маркетингового подхода к оцениванию сбалансированности портфеля бизнесов. Уточнена категория «портфель бизнесов», что предоставило возможность рассматривать портфель бизнесов с точки зрения совокупности бизнес-направлений. Предложена процедура оценивания портфеля бизнесов в рамках маркетингового подхода, основанная на модели целесообразности объединения составляющих портфеля бизнесов в бизнес-направления. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
The aim of the article is to identify marketing aspects of balanced business portfolio evaluation; to form its procedure, which includes set of certain steps; to prove expediency of strategic business units integration into balanced business directions. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32463
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
10
Ireland Ireland
32674
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2334
Russia Russia
13
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
2064751
United Kingdom United Kingdom
186709
United States United States
12685752
Unknown Country Unknown Country
368748

Downloads

China China
2
Czechia Czechia
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
1105502
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
12685751
Unknown Country Unknown Country
162

Files

File Size Format Downloads
Yavorska_business portfolio.pdf 532.21 kB Adobe PDF 13791427

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.